Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17457
Title: | Формування позитивного ставлення дітей молодшого дошкільного віку до закладу дошкільної освіти |
Authors: | Журова, Лілія Миколаївна |
Keywords: | адаптація заклад дошкільної освіти позитивне ставлення до закладу дошкільної освіти соціальна адаптація adaptation pre-school education institution positive attitude to pre-school education institution social adaptation |
Issue Date: | 2023 |
Abstract: | UA : Робота викладена на 51 сторінці друкованого тексту. Перелік посилань включає 43 джерела. Мета дослідження: на теоретичному рівні розглянути особливості формування позитивного ставлення дітей молодшого дошкільного віку до закладу дошкільної освіти. Об’єкт дослідження: процес формування позитивного ставлення дітей молодшого дошкільного віку до закладу дошкільної освіти. Предмет дослідження: форми та методи формування позитивного ставлення дітей молодшого дошкільного віку до закладу дошкільної освіти. У кваліфікаційній роботі обґрунтовані напрямки формування позитивного ставлення дітей молодшого дошкільного віку до закладу дошкільної освіти, розкрито значення таких понять як: «адаптація», «дезадаптація», «соціальна адаптація», її особливості у молодшому дошкільному віці, в умовах закладу дошкільної освіти. EN : The work is presented on 51 pages of printed text. The list of references includes 43 sources. The purpose of the study: at the theoretical level to consider the peculiarities of the formation of positive attitudes of children of younger preschool age towards the institution of preschool education. The object of the study: the process of forming a positive attitude of children of younger preschool age towards a preschool education institution. The subject of the study: forms and methods of forming a positive attitude of children of younger preschool age towards the institution of preschool education. In the qualification work, the directions of forming a positive attitude of younger preschool children towards the preschool education institution are substantiated, the meaning of such concepts as: "adaptation", "disadaptation", "social adaptation", its features in the younger preschool age, in the conditions of the preschool education institution are revealed. |
Description: | Журова Л. М. Формування позитивного ставлення дітей молодшого дошкільного віку до закладу дошкільної освіти : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 012 «Дошкільна освіта» / наук. керівник С. В. Сиваш. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 51 с. |
URI: | https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17457 |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри дошкільної та початкової освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Zhurova.pdf | Магістерська робота | 498.27 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.