Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17858
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Кугаєнко, Альона Федорівна | - |
dc.date.accessioned | 2024-01-05T10:40:09Z | - |
dc.date.available | 2024-01-05T10:40:09Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17858 | - |
dc.description | Кугаєнко А. Ф. Педагогічні умови формування ігрової компетентності дітей дошкільного віку : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 012 «Дошкільна освіта» / наук. керівник О. О. Самсонова. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 54 с. | uk |
dc.description.abstract | UA : Робота викладена на 54 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 38 джерел. Мета дослідження: теоретичне та практичне обґрунтування умов формування ігрової компетентності дітей дошкільного віку. Об’єкт дослідження: процес формування ігрової компетентності дошкільників. Предмет дослідження: формувальні заходи, що забезпечують педагогічні умови формування ігрової компетентності дошкільників. У кваліфікаційній роботі з’ясовано сутність поняття «ігрова компетентність», «гра», «педагогічні умови»; визначено значення гри для дитини дошкільного віку, класифікацію ігор, особливості ігрової взаємодії дошкільників різних вікових груп; визначено та обґрунтовано умови формування ігрової компетентності дошкільників; визначено рівні та показники сформованості ігрової компетентності дошкільників; розроблено методичні рекомендації щодо формування ігрової компетентності дітей дошкільного віку. | uk |
dc.description.abstract | EN : The work is presented on 54 pages of printed text. The list of references includes 38 sources. The purpose of the study: theoretical and practical substantiation of the conditions for the formation of game competence of preschool children. Object of research: the process of formation of game competence of preschoolers. The subject of the study: formative activities that provide pedagogical conditions for the formation of game competence of preschoolers. The qualification work clarified the essence of the concept of "game competence", "game", "pedagogical conditions"; the meaning of play for a preschool child, the classification of games, the peculiarities of the game interaction of preschoolers of different age groups are defined; the conditions for the formation of game competence of preschoolers are defined and substantiated; the levels and indicators of the formation of game competence of preschoolers are determined; methodical recommendations on the formation of game competence of preschool children have been developed. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.subject | гра | uk |
dc.subject | розвиток | uk |
dc.subject | виховання | uk |
dc.subject | вихователь | uk |
dc.subject | game | uk |
dc.subject | development | uk |
dc.subject | education | uk |
dc.subject | educator | uk |
dc.title | Педагогічні умови формування ігрової компетентності дітей дошкільного віку | uk |
dc.type | Магістерська робота | uk |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри дошкільної та початкової освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kuhaienko.pdf | Магістерська робота | 966.88 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.