Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17875
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Павлюченко, Тетяна Богданівна | - |
dc.date.accessioned | 2024-01-05T12:06:13Z | - |
dc.date.available | 2024-01-05T12:06:13Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17875 | - |
dc.description | Павлюченко Т. Б. Теоретичні засади інфографіки в закладах дошкільної освіти : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 012 «Дошкільна освіта» / наук. керівник О. В. Гузенко. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 50 с. | uk |
dc.description.abstract | UA : Робота викладена на 50 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 64 джерела. Мета дослідження: визначити, обґрунтувати теоретичні засади інфографіки в закладах дошкільної освіти та розробити методичні рекомендації її використання в освітньому процесі. Об’єкт дослідження: освітній процес в закладах дошкільної освіти. Предмет дослідження: дидактичний потенціал інфографіки в закладах дошкільної освіти У кваліфікаційній роботі розкрито теоретико-методологічні засади інфографіка як засобу візуальної комунікаці в дошкільній освіті; висвітлено наукову дискусію щодо дефініцій основних понять дослідження; досліджено стильові та формотворчі особливості інфографіки; охарактеризовано особливості сприйняття інфографіки дошкільнятами; розкрито методичні рекомендації використання інфографіки в дошкільній освіті. | uk |
dc.description.abstract | EN : The work is presented on 50 pages of printed text. The list of references includes 64 sources. The purpose of the research: to determine and substantiate the theoretical foundations of infographics in preschool education institutions and to develop methodological recommendations for its use in the educational process. Object of research: educational process in preschool education institutions. Research subject: the didactic potential of infographics in preschool education institutions The theoretical and methodological principles of infographics as a means of visual communication in preschool education are disclosed in the qualification work; the scientific discussion regarding the definitions of the main concepts of research is covered; stylistic and design features of infographics were investigated; the peculiarities of the perception of infographics by preschoolers are characterized; methodical recommendations for the use of infographics in preschool education are disclosed. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.subject | вища освіта | uk |
dc.subject | освітнє середовище | uk |
dc.subject | інфографіка | uk |
dc.subject | дошкільнята | uk |
dc.subject | higher education | uk |
dc.subject | educational environment | uk |
dc.subject | infographics | uk |
dc.subject | preschool | uk |
dc.title | Теоретичні засади інфографіки в закладах дошкільної освіти | uk |
dc.type | Магістерська робота | uk |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри дошкільної та початкової освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Pavlyuchenko.pdf | Магістерська робота | 580.47 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.