Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/18077
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Скочій, Таїсія Валеріївна | - |
dc.date.accessioned | 2024-01-07T10:24:05Z | - |
dc.date.available | 2024-01-07T10:24:05Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/18077 | - |
dc.description | Скочій Т. В. Особистісно орієнтоване управління закладом загальної середньої освіти : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 013 «Початкова освіта» / наук. керівник Л. О. Сущенко. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 80 с. | uk |
dc.description.abstract | UA : Робота викладена на 80 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 70 джерел. Мета дослідження: визначення й наукове обґрунтування технологій особистісно орієнтованого управління та факторів впливу на ефективність їх упровадження. Об’єкт дослідження: особистісно орієнтовне управління закладом освіти. Предмет дослідження: технології особистісно орієнтованого управління закладом загальної середньої освіти. У кваліфікаційній роботі охарактеризовано концептуальні засади особистісно орієнтованого управління закладом освіти; висвітлено особливості технологічного підходу до реалізації особистісно орієнтованого освітнього процесу; розкрито роль особистісно орієнтованого управління закладом освіти як засобу розвитку творчих здібностей педагогів; визначено та проаналізовано фактори впливу на процес ефективного упровадження особистісно орієнтованого управління закладом освіти. | uk |
dc.description.abstract | EN : The work is presented on 80 pages of printed text. The list of references includes 70 sources. The purpose of the research: definition and scientific substantiation of technologies of personally oriented management and factors affecting the effectiveness of their implementation. The object of the study: person-oriented management of an educational institution. The subject of the research: technologies of personally oriented management of the institution of general secondary education. The qualification work describes the conceptual principles of personally oriented management of an educational institution; the peculiarities of the technological approach to the implementation of the personally oriented educational process are highlighted; the role of personally oriented management of an educational institution as a means of developing the creative abilities of teachers is revealed; the influencing factors on the process of effective introduction of person-oriented management of the educational institution were determined and analyzed. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.subject | особистісно орієнтоване управління | uk |
dc.subject | технології | uk |
dc.subject | фактори впливу | uk |
dc.subject | керівник | uk |
dc.subject | personally oriented management | uk |
dc.subject | technologies | uk |
dc.subject | influencing factors | uk |
dc.subject | principal | uk |
dc.title | Особистісно орієнтоване управління закладом загальної середньої освіти | uk |
dc.type | Магістерська робота | uk |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри дошкільної та початкової освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Skochii.pdf | Магістерська робота | 1.02 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.