Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/18247
Title: Підвищення функціональної підготовленості школярів 16-17 років засобами легкої атлетики у позашкільній спортивній секції
Authors: Барабанов, Микита Сергійович
Keywords: позашкільний спортивний заклад
легка атлетика
загальна витривалість
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота – 63 сторінках, 12 таблиць, 56 літературних джерел. Мета дослідження – експериментально обґрунтувати застосування засобів легкої атлетики у фізичному вихованні школярів в умовах позашкільного спортивного закладу і визначити особливості їхнього впливу на фізичний розвиток та функціональні можливості кардіо-респіраторної системи. Об’єктом даного дослідження є навчально-тренувальний процес школярів у позашкільній спортивній секції з легкої атлетики. Методи дослідження – аналіз та узагальнення літературних джерел за темою дослідження, педагогічні спостереження, оцінка фізичного розвитку, оцінка функціональних показників, оцінка загальної витривалості, методи математичної статистики. Доведено ефективність позитивного впливу занять легкою атлетикою на функціональну підготовленість юнаків та дівчат 16-17 років в умовах позашкільної спортивної секції. Достовірних змін зазнали показники фізичного розвитку юнаків та дівчат експериментальної групи, окрім ваги тіла, екскурсії грудної клітини та динамометрії лівої кісті у юнаків, та у дівчат – у вазі тіла (тенденція до достовірності), в об’ємі і екскурсії грудної. У юнаків і дівчат в експериментальних групах, що займалися за розробленою фітнес-програмою відбулися достовірні зміни в усіх функціональних показниках кардіо-респіраторної системи, окрім АДс, АДд та АП. Проте рівень показника АП змінився на вищий юнаків та дівчат експериментальної групи.
EN : Qualification work – 63 pages, 12 tables, 56 literary sources. The purpose of the research is to experimentally justify the use of athletics in the physical education of schoolchildren in the conditions of an extracurricular sports institution and to determine the peculiarities of their influence on physical development and functional capabilities of the cardio-respiratory system. The object of this study is the educational and training process of schoolchildren in the after-school athletics section. Research methods – analysis and generalization of literary sources on the topic of research, pedagogical observations, assessment of physical development, assessment of functional indicators, assessment of general endurance, methods of mathematical statistics. The effectiveness of the positive influence of athletics classes on the functional readiness of boys and girls aged 16-17 in the conditions of an extracurricular sports section has been proven. The indicators of physical development of boys and girls of the experimental group underwent significant changes, in addition to body weight, chest excursion and dynamometry of the left cyst in boys, and in girls - body weight (tendency to reliability), chest volume and excursion. The boys and girls in the experimental groups who practiced the developed fitness program experienced significant changes in all functional indicators of the cardio-respiratory system, except for systolic blood pressure, diastolic blood pressure, and adaptation potential. However, the level of the indicator of adaptation potential changed to a higher level among boys and girls of the experimental group.
Description: Барабанов М. С. Підвищення функціональної підготовленості школярів 16-17 років засобами легкої атлетики у позашкільній спортивній секції : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 017 "Фізична культура і спорт" / наук. керівник Ю. О. Коваленко. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 63 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/18247
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри теорії і методики фізичної культури і спору

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Барабанов +.docxМагістерська робота91.37 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.