Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1838
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГрідяєва, Вікторія Анатоліївна-
dc.date.accessioned2020-03-23T20:01:52Z-
dc.date.available2020-03-23T20:01:52Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1838-
dc.descriptionГрідяєва В. А. Формування соціальної компетентності дітей старшогодошкільного віку через використання "ляльки-персони" : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник О. О. Самсонова. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 84 с.uk
dc.description.abstractUA : Кваліфікаційна робота: 84 с., 3 рисунка, 76 джерел, 2 додатки. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та розробити методику використання «Ляльки-персони» у формуванні соціальної компетентності дітей старшого дошкільного віку. Об’єкт дослідження: процес формування соціальної компетентності старших дошкільників. Предмет дослідження: методика використання «Ляльки-персони» у процесі формування соціальної компетентності дітей старшого дошкільного віку. Теоретичне значення роботи полягає у комплексному підході до формування соціальної компетентності дітей старшого дошкільного віку через використання «Ляльки-персони». Практичне значення одержаних результатів полягає у розробленні і впровадженні методики використання «Ляльки-персони» у формуванні соціальної компетентності дітей старшого дошкільного віку. Галузь використання: дошкільні навчальні заклади, центри розвитку дитини, дитячі будинки.uk
dc.description.abstractEN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, list of literature (76 items, 2 of foreign origin), 2 addenda on 5 pages. The qualifying work volume is 96 pages long, 84 of them – main text. There are 3 illustrations. The qualification work gives a theoretical survey and describes the experimental study of the problem of forming the social competence of older preschool children through the use of «Dolls-Persons», discusses the means and methods of forming the social competence of older preschool children. The research object: the process of forming the social competence of older preschoolers. The research subject: the technique of using «Dolls-Persons» in the process of formation of social competence of children of older preschool age. The research purpose: to theoretically substantiate and develop a method of using «Persona Dolls» in shaping the social competence of older preschool children. The research tasks are: 1) to clarify the conceptual and terminological apparatus of the study; 2) to analyze the problem of formation of social competence of preschool children in pedagogical theory and practice; 3) to consider the means and methods of forming the social competence of older preschool children; 4) to develop a method of using «Dolls-Persons» in the process of forming the social competence of older preschool children and to experimentally test its effectiveness.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectсоціальне середовищеuk
dc.subjectсоціалізаціяuk
dc.subjectсоціальне вихованняuk
dc.subjectсоціалізація особистостіuk
dc.subjectсоціальна адаптаціяuk
dc.subjectсоціальна активністьuk
dc.subjectкомпетентністьuk
dc.subjectкомпетенціяuk
dc.subjectсоціальна компетентністьuk
dc.subjectsocial environmentuk
dc.subjectsocializationuk
dc.subjectsocial educationuk
dc.subjectpersonality socializationuk
dc.subjectsocial adaptationuk
dc.subjectsocial activityuk
dc.subjectcompetenceuk
dc.subjectsocial competenceuk
dc.titleФормування соціальної компетентності дітей старшого дошкільного віку через використання "ляльки-персони"uk
dc.typeМагістерська роботаuk
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hridiaieva V.А.pdfМагістерська робота1.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.