Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1933
Title: | Формування усвідомленого батьківства засобами арт-терапії у студентів |
Authors: | Мяло, Вероніка Євгенівна |
Keywords: | батьківство усвідомлене батьківство арт-терапія відповідальність студентська молодь формування усвідомленого батьківства paternity conscious paternity ART therapy responsibility student youth forming conscious paternity |
Issue Date: | 2020 |
Abstract: | UA : Кваліфікаційна робота: 81 с., 6 таблиць, 68 джерел, 4 додатки.
Обʼєкт дослідження: процес формування усвідомленого батьківства у студентів
Предмет дослідження: арт-терапія як засіб формування усвідомленого батьківства у студентів
Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність засобів арт-терапії у формуванні усвідомленого батьківства у студентів
Методи дослідження: аналіз (теоретичний, порівняльний), абстрагування і конкретизація для визначення основних понять дослідження, соціально-педагогічний експеримент; спостереження, анкетування, тестування, бесіда, проективні методики.
Теоретичне значення роботи полягає у комплексному підході до формування усвідомленого батьківства за допомогою арт-терапії.
Практичне значення роботи полягає у розробці соціально-педагогічної програми з формування усвідомленого батьківства у студентів.
Галузь використання: загальноосвітні навчальні заклади, заклади вищої освіти, центри сімейного виховання, центри сім’ї, дітей та молоді. EN : The qualification work consists: 81 pages, 6 tables, 68 sources, 4 applications. The qualifying work volume are 121 pages long, 81 of them the main text The research object of study: the process of formation of conscious parenting in students The research subject of study: art therapy as a means of forming conscious parenting in students The research purpose of the study: to theoretically substantiate and experimentally test the effectiveness of art therapy in the formation of conscious parenting in students The research methods: analysis (theoretical, comparative), abstraction and concretization for definition of basic concepts of research, social and pedagogical experiment; observation, questioning, testing, conversation, projective techniques. The objectives of the study: - to explore the essence of the concept of "conscious parenting"; - to determine the peculiarities of formation of conscious parenting in students; - substantiate and implement a program for the formation of conscious paternity by means of art therapy. The theoretical value of the work is a comprehensive approach to the formation of conscious parenthood through art therapy. The practical significance of the work is to develop a social-pedagogical program for the formation of conscious parenting in students. Field of use: general education institutions, higher education institutions, family education centers, family centers, children and youth centers. |
Description: | Мяло В. Є . Формування усвідомленого батьківства засобами арт-терапії у студентів : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник Т. Г. Соловйова. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 81 с. |
URI: | https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1933 |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Mialo V. E.pdf | Магістерська робота | 2.42 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.