Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/19472
Title: Психологічні особливості розвитку пізнавальної сфери дітей старшого дошкільного віку
Authors: Петрухіна, Катерина Євгенівна
Keywords: діти старшого дошкільного віку
мислення
пам’ять
пізнавальні психічні процеси
увага
children of older preschool age
thinking
memory
cognitive mental processes
attention
Issue Date: 2024
Abstract: UA : Робота викладена на 67 сторінках друкованого тексту, містить 3 малюнки, 1 таблиця, 3 додатка. Перелік посилань включає 37 джерел. Об’єкт дослідження – пізнавальна сфера дітей старшого дошкільного віку. Період старшого дошкільного віку пізнавальної сфери - є досить важливим у житті людини. Саме в цьому віці закладаються основи майбутньої особистості, формуються передумови розумового, морального та фізичного розвитку дитини. У Базовому компоненті дошкільної освіти відображено головні завдання пізнавального розвитку дитини: розвиток захоплень дітей, пізнавальної мотивації та допитливості; розвиток пізнавальних психічних процесів, розвиток свідомості; розвиток уяви, фантазії та творчої активності. Ураховуючи особливості дітей старшого дошкільного віку, необхідним є створення психолого-педагогічних умов для розвитку пізнавальної сфери дітей, що є важливим для підготовки до подальшого навчання у школі. Для того, щоб навчання та виховання сприяло розвитку особистості, необхідно «пробудити» в дитині пізнавальну потребу, що є джерелом її пізнавальної активності і лежить в основі розвитку пізнавального інтересу людини. Наукова новизна дослідження – запровадженні програми розвитку пізнавальної сфери дітей старшого дошкільного віку, розробленної з урахуванням спостереженнь за особливостями розвитку та потреб пізнавального інтересу обраної вікової групи.
EN : The work is presented on 67 pages of printed text, contains 3 figures, 1 table, 3 appendices. The list of references includes 37 sources. The object of the study is the cognitive sphere of older preschool children. The period of senior preschool age in the cognitive sphere is quite important in a person's life. It is at this age that the foundations of the future personality are laid, and the prerequisites for the mental, moral and physical development of the child are formed. The basic component of preschool education reflects the main tasks of a child's cognitive development: the development of children's hobbies, cognitive motivation and curiosity; development of cognitive mental processes, development of consciousness; development of imagination, fantasy and creative activity. Taking into account the characteristics of children of older preschool age, it is necessary to create psychological and pedagogical conditions for the development of the cognitive sphere of children, which is important for preparation for further education at school. In order for education and upbringing to contribute to personality development, it is necessary to "awaken" the child's cognitive need, which is the source of his cognitive activity and underlies the development of a person's cognitive interest. The scientific novelty of the study is the introduction of a program for the development of the cognitive sphere of children of older preschool age, developed taking into account the observations of the peculiarities of development and the needs of the cognitive interest of the selected age group.
Description: Петрухіна К. Є. Психологічні особливості розвитку пізнавальної сфери дітей старшого дошкільного віку : кваліфікаційна робота бакалавра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник В. В. Грандт. Запоріжжя : ЗНУ, 2024. 67 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/19472
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Петрухіна К.Є..pdfРобота бакалавра818.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.