Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/19567
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШиян, Єлизавета-Вікторія Олександрівна-
dc.date.accessioned2024-06-21T10:12:28Z-
dc.date.available2024-06-21T10:12:28Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/19567-
dc.descriptionШиян Є.-В. О. Інформаційно-комунікаційна діяльність соціально відповідального бізнесу: регіональні кейси : кваліфікаційна робота бакалавра спеціальності 029 "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа" / наук. керівник В. А. Ковпак. Запоріжжя : ЗНУ, 2024. 73 с.uk
dc.description.abstractUA : Для виконання кваліфікаційної роботи бакалавра «Інформаційно-комунікаційна діяльність соціально відповідального бізнесу: регіональні кейси» – використано 69 джерел. Об’єктом дослідження є регіональні кейси інформаційнокомунікаційної діяльності соціально відповідального бізнесу в період воєнного стану. Предметом дослідження є механізми організації інформаційнокомунікаційної діяльності соціально відповідального бізнесу в період воєнного стану на прикладі регіональних кейсів: SkinScan, Lady Di Atelier, Good Bread From Good People. Мета дослідження: проаналізувати механізми організації інформаційнокомунікаційної діяльності соціально відповідального бізнесу в період воєнного стану на прикладі регіональних кейсів: SkinScan, Lady Di Atelier, Good Bread From Good People. Методи дослідження: класифікація (види соціальної відповідальності бізнесу), елементи дискурс-аналізу (аналіз контенту з урахуванням історикополітичних та соціальних обставин), системний підхід (з урахуванням особливостей регіонального медіаландшафту, категоріальними характеристиками цільової авдиторії каналів комунікації соціально відповідального бізнесу), синхронічний метод (акцентуація на умовах повномасштабного вторгнення), моніторинг за допомогою інтернет-ресурсу Brand24 (для кількісних показників ефективності та КД розглянутих кейсів). Для реалізації поставленої мети потрібно виконати такі завдання: 1) охарактеризувати генезу таких феноменів, як «соціальне підприємництво», «корпоративна соціальна відповідальність бізнесу» та трансформацію фокус-тем в умовах війни; 2) висвітлити успішні національні кейси комунікацій соціально відповідального бізнесу в умовах війни; 3) виокремити колаборації соціально відповідального бізнесу як механізм організації інформаційно-комунікаційної діяльності; 4) проаналізувати механізми інформаційно-комунікаційної діяльності соціально відповідального бізнесу в умовах воєнного стану на прикладі регіональних кейсів; 5) надати рекомендації щодо удосконалення організації інформаційнокомунікаційної діяльності регіонального соціально відповідального бізнесу в умовах війни. Методологічну і теоретичну основу дослідження складають праці українських та закордонних дослідників, як: В. Берещак, М. Ібрагім, Р. Кассена А. Керола, Л. Козиної, Ф. Котлера, Ж. Наша, Дж. Н’єаді, І. Саре, В. Солберга, Р. Томільсона, М. Хілд та інших. Наукова новизна полягає в тому, що проаналізовано механізми організації інформаційно-комунікаційної діяльності соціально відповідального бізнесу в період воєнного стану на прикладі регіональних кейсів, що враховують чутливість суспільства до різних тем в поточному унікальному контексті розвитку національного бізнес-середовища; та наданні рекомендацій щодо удосконалення організації інформаційно-комунікаційної діяльності регіонального соціально відповідального бізнесу в умовах війни. Сфера застосування: результати дослідження можуть бути корисними для соціально відповідальних підприємств, які прагнуть оптимізувати свої інформаційно-комунікаційні стратегії та програми корпоративної соціальної відповідальності (CSR) у різних регіонах, а також під час підготовки до практичних та семінарських занять на факультеті журналістики та у практичній діяльності комунікаційників бізнес-сектору.uk
dc.description.abstractEN : Shiyan Yel.-V. Ol. «Information and Communication Activities of Socially Responsible Business: Regional Cases». Zaporizhzhya, 2024, 73 pp. The object of the study is regional cases related to information and communication activities of social business during the war period. The subject of research is the mechanisms of organizing information and communication activities of socially responsible business during the war period in the application of the regional cases: SkinScan, Lady Atelier, and Good Bread From Good People. Purpose of the study: to analyze the mechanisms of organizing information and communication activities of socially responsible business during the war period using regional cases: SkinScan, Lady Di Atelier, Good Bread From Good People. Research methods: classification (types of social responsibility of business), elements of discourse analysis (content analysis taking into account historical, political and social circumstances), systematic approach (taking into account the peculiarities of the regional media landscape, categorical characteristics of the target audience of socially responsible business communication channels), synchronous method (emphasis on conditions of full-scale invasion), monitoring by Internet resource Brand24 (for quantitative indicators of effectiveness and AF of the considered cases). In order to achieve the set goal, it is necessary to complete the following tasks: 1) characterize the genesis of such phenomena as «social entrepreneurship», «corporate social responsibility of business» and the transformation of focus topics in wartime conditions; 2) highlight successful national cases of socially responsible business communications in wartime conditions; 3) to single out socially responsible business collaborations as a mechanism for organizing information and communication activities; 4) to analyze the mechanisms of information and communication activities of socially responsible business in the conditions of martial law on the example of regional cases; 5) provide recommendations on improving the organization of information and communication activities of regional socially responsible business in war conditions. The methodological and theoretical basis of the research consists of works dedicated to strategic communications, theoretical and practical approaches to the implementation of information and communication strategy, as well as communication practices of socially responsible enterprises, such Ukrainian and foreign researchers as: V. Bereshchak, M. Ibrahim, R. Kassena A. Carol, L. Kozyna, F. Kotler, J. Nasha, J. Nyadi, I. Sare, V. Solberg, R. Tomilson, M. Hild and others. The scientific novelty is that the mechanisms of organizing the information and communication activities of socially responsible business during the martial law period are analyzed using the example of regional cases: SkinScan, Lady Di Atelier, Good Bread From Good People, which take into account the sensitivity of society to various topics in the current unique context of the development of the national business environment; and providing recommendations on improving the organization of information and communication activities of regional socially responsible business in war conditions. The methodological and theoretical basis of the research consists of works devoted to strategic communications, theoretical and practical approaches to the implementation of information and communication strategy, as well as communication practices of socially responsible enterprises, such Ukrainian and foreign researchers as: V. Bereshchak, M. Ibrahim, R. Kassena A. Carol, L. Kozyna, F. Kotler, J. Nasha, J. Nyadi, I. Sare, V. Solberg, R. Tomilson, M. Hild and others. The scientific novelty is that the mechanisms of organizing the information and communication activities of socially responsible business during the martial law period are analyzed using the example of regional cases: SkinScan, Lady Di Atelier, Good Bread From Good People, which take into account the sensitivity of society to various topics in the current unique context of the development of the national business environment; and providing recommendations on improving the organization of information and communication activities of regional socially responsible business in war conditions. Scope: the results of the study can be useful for socially responsible enterprises that seek to optimize their information and communication strategies and corporate social responsibility (CSR) programs in different regions, as well as during preparation for practical and seminar classes at the Faculty of Journalism and in practical activities communicators of the business sector.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectінформаційно-комунікаційна діяльністьuk
dc.subjectкорпоративна соціальна відповідальністьuk
dc.subjectсоціальний бізнесuk
dc.subjectстратегічні комунікаціїuk
dc.subjectкомунікаційні інструментиuk
dc.subjectinformation and communication activitiesuk
dc.subjectcorporate social responsibilityuk
dc.subjectsocial businessuk
dc.subjectstrategic communicationsuk
dc.subjectcommunication toolsuk
dc.titleІнформаційно-комунікаційна діяльність соціально відповідального бізнесу: регіональні кейсиuk
dc.typeРобота бакалавраuk
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти кафедри соціальних комунікацій та інформаційної діяльності

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shyian 2024.pdfРобота бакалавра1.96 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.