Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/2689
Title: Формування професійної іншомовної компетентності майбутніх філологів засобами мультимедійних технологій
Authors: Демченко, Крістіна Григорівна
Keywords: компетентність
професійна іншомовна компетентність
мультимедійна навчальна презентація
педагогічна технологія
мультимедійні технології
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Дипломна робота – 69 стор. та 60 джерел. Об’єкт дослідження: процес формування іншомовної компетентності майбутніх філологів. Мета роботи: педагогічна технологія впровадження мультимедійних технологій у процес формування іншомовної компетентності філологів. Теоретико-методологічні засади: запровадження компетентнісного підходу в системі освіти (В. Байденко, Н. Бібік, В. Болотов, І. Зимня, Л. Карпова, О. Лебедєв, В. Лозова, О. Овчарук, О. Пометун, М. Прадівлянний, Н. Селезньова, А. Хуторський, В. Шадріков) та впровадження мультимедійних технологій для формування іншомовної компетентності (Л. П. Маслак, Л. А. Сажко, Є. П. Тимченко, Т. М. Трофимішина, А. Ю. Чуфарлічева, О. О. Чевичелова, Д. Нанен, Р. Вонг, Р. Є. Мейєр, М. Пун). Отримані результати: необхідність удосконалення процесу професійної іншомовної підготовки, проаналізовано потенціал мультимедійних технологій; уточнені принципи використання мультимедійних навчальних засобів у процесі професійної іншомовної підготовки майбутніх філологів.
EN : The presented paper is dedicated to pedagogical technologies for the introduction of multimedia technologies in the process of professional foreign language competence formation of future philologists. The object of the study is the process of forming the foreign language competence of future philologists. The purpose of this study is to develop theoretically and substantiate scientifically content and pedagogical technology of implementation of multimedia technologies in the process of foreign language competence formation of philologists. Observations have shown that the use of multimedia as a source of new scientific information carries greater potential than regular classes, lectures, or independent bookwork. It is worth noting that the organization of the educational process with the use of multimedia is a strong motivational basis for learning. Multimedia training programs that cause increased interest and more emotional attitude of students, have a positive impact on memorization of educational material, compensate for the lack of attention, increase the educational aspect of learning. The described experience suggests that multimedia technologies, facilitating the rapid updating of university teaching methods, intensify the work of the teacher and students, allow correlating elements of scientific-theoretical and practical training rationally, control more successfully the assimilation of knowledge and development. The presence of experimental moments in the activity of the audience creates psychological and didactic conditions for the manifestation of independence of judgments, creative thinking develops methodological curiosity, forms an individual pedagogical position.
Description: Демченко К. Г. Формування професійної іншомовної компетентності майбутніх філологів засобами мультимедійних технологій : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 035 "Філологія" / наук. керівник С. Г. Вавіліна. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 69 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/2689
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри англійської філології та лінгводидактики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Демченко.pdfМагістерська робота3.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.