Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/2786
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСидоренко, Валентина Олександрівна-
dc.date.accessioned2020-04-20T14:36:28Z-
dc.date.available2020-04-20T14:36:28Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/2786-
dc.descriptionСидоренко В. О. Оцінка та стратегія підвищення конкурентоспроможності «ПАТ ІНТЕРПАЙП НИЖНЬОДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБОПРОКАТНИЙ ЗАВОД» : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 072 "Фінанси, банківська справа та страхування" / наук. керівник Н. Г. Сейсебаєва. Запоріжжя : ЗНУ, 2019. 114 с.uk
dc.description.abstractUA : Кваліфікаційна робота викладена на 114 сторінках друкованого тексту, містить 32 таблиці, 7 рисунків, 9 додатків, Перелік посилань включає 88 джерел, з них 8 іноземною мовою. Об’єктом дослідження є процеси формування та оцінювання стратегії підвищення конкурентоспроможності ПАТ «ІНТЕРПАЙП НТЗ». Предметом дослідження є сукупність теоретико-методичних засад та прикладних проблем, пов’язаних із формуванням та оцінюванням стратегії підвищення конкурентоспроможності підприємства. Метою кваліфікаційної роботи є подальший розвиток теоретичних положень та удосконалення методичних і практичних рекомендацій щодо формування та оцінювання стратегії підвищення конкурентоспроможності підприємства. Методи досліджень: діалектичний метод пізнання, системний, комплексний та структурно-функціональний підхід, кількісний аналіз, методи дедукції та індукції, аналізу та синтезу, метод SPACE-аналізу, SWOT-аналізу, PEST- аналізу. Наукова новизна отриманих результатів визначається такими основними положеннями: набув подальшого розвитку методологічний підхід оцінювання стратегії підвищення конкурентоспроможності підприємства; вдосконалений методичний підхід до оцінювання конкурентного середовища. Практичне значення одержаних результатів. Пропозиції щодо формування та оцінювання стратегії підвищення конкурентоспроможності можуть бути використані в діяльності підприємства.uk
dc.description.abstractEN : The work is presented on 114 pages of printed text, contains 32 tables, 7 figures, 9annex. The list of refernces includes 88 sources, 8 of them in foreign languages. The object of study is a process of formation and estimation of competitiveness strategy of NJS «ІNTERPIPE NTZ». The subject of investigation is a system of theoretical and methodical principles and practical problems connected with formation and estimation of competitiveness strategy of enterprise. The purpose of the qualification work is to justify of the theoretical regulations and work out practical recommendations to elaborate and improve investment activity management of formation and estimation of competitiveness strategy of NJS «ІNTERPIPE NTZ». Methods of research: dialectical cognition method; systematic, complex and structural and functional methods, calculation methods, methods of induction and deduction, analysis and synthesis; method of SPACE-analysis, SWOT- analysis, PEST- analysis. The estimation of financial state of NJS «ІNTERPIPE NTZ» has been performed; the estimation of competitiveness factors of NJS «ІNTERPIPE NTZ» has been performed; the analysis of internal and external competitive environment of NJS «ІNTERPIPE NTZ» has been performed; the main features and character of competitiveness strategy of NJS «ІNTERPIPE NTZ» have been defined; the recommеndations of formation and estimation of competitiveness strategy of NJS «ІNTERPIPE NTZ» have been elaborated. The scientific novelty of the results consists in theoretical and methodical justification and solving of the complex issues which are connected with the formation and estimation of competitiveness strategy of NJS «ІNTERPIPE NTZ». The study yielded the following scientific results, which are characterized by scientific innovation:  got further development the methodical approach of efficiency estimation of competitiveness strategy of enterprise;  the methodical approach of competitive environment estimation has been improved. The results of research are aimed at estimation and improving the processes of formation and estimation of competitiveness strategy of NJS «ІNTERPIPE NTZ» and can be implemented in practice of enterprises. The application of proposed recommendations in practice will ensure formation and estimation of effective competitiveness strategy of enterprises.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectконкурентоспроможністьuk
dc.subjectстратегія підвищення конкурентоспроможностіuk
dc.subjectконкурентне середовищеuk
dc.subjectSWOT-аналізuk
dc.subjectSPACE-аналізuk
dc.subjectPEST- аналізuk
dc.titleОцінка та стратегія підвищення конкурентоспроможності «ПАТ ІНТЕРПАЙП НИЖНЬОДНІПРОВСЬКИЙ ТРУБОПРОКАТНИЙ ЗАВОД»uk
dc.typeМагістерська роботаuk
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри фінансів, банківської справи та страхування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Сидоренко.pdfМагістерська робота7.12 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.