Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3458
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКуаталієва, Анастасія Володимирівна-
dc.date.accessioned2020-12-17T11:18:01Z-
dc.date.available2020-12-17T11:18:01Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3458-
dc.descriptionКуаталієва А. В. Робота соціального педагога щодо соціалізації дітей дошкільного віку : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота" / наук. керівник О. В. Пономаренко. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 96 с.uk
dc.description.abstractEN : Qualification work: 96 pages, 3 tables, 1 figure, 78 sources. Object of research: the process of socialization of the individual in preschool age, features of the work of a social educator in a preschool institution. Subject of research: methods for determining the level of socialization of preschool children. Forms and methods of work of a social pedagogue. The purpose of the study: is to investigate how the personality of a preschool child is formed. What are the effective forms, methods and technology of work of a social pedagogue on socialization of preschool children. Research hypothesis: socialization of preschool children will be effective provided that the unity of education within the preschool and in the family. Research methods: biographical, document analysis, observation, survey. Forecasting methods: data collection, generalization, reliability assessment, information processing. Psychological and pedagogical methods of social work: conversation, discussion, role-playing games, discussion of situations, analysis and resolution of conflicts. Organization of cognitive, practical activities and behavior: exercise, assignments, tasks, training, creating special educational situations The materials of the work can be used by social educators, educators of preschool educational institutions for the socialization of children.uk
dc.description.abstractUA : Кваліфікаційна робота: 96 с., 3 таблиці, 1 рисунок, 78 джерел. Об’єкт дослідження: процес соціалізації особистості в дошкільному віці, особливості роботи соціального педагога в дошкільному закладі. Предмет дослідження: методи, щодо визначення рівня соціалізації дітей дошкільного віку. Форми та методи роботи соціального педагога. Мета дослідження: полягає в тому, щоб дослідити як формується особистість дитини дошкільного віку. Які ефективні форми, методи та технологія роботи соціального педагога по соціалізації дітей дошкільного віку. Гіпотеза дослідження: соціалізація дітей дошкільного віку буде ефективною за умови забезпечення єдності виховання в стінах дошкільного закладу та у сім'ї. Методи дослідження: біографічний, аналіз документів, спостереження, опитування. Методи прогнозування: збір даних, узагальнення, оцінка достовірності, обробка інформації. Психолого-педагогічні методи соціальної роботи: бесіда, дискусія, рольові ігри, обговорення ситуацій, аналіз і вирішення конфліктів. Організація пізнавальної, практичної діяльності та поведінки: вправа, доручення, завдання, привчання, створення спеціальних виховних ситуацій Матеріали роботи можуть бути використані соціальними педагогами, вихователями дошкільних освітніх закладів щодо соціалізації дітей.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectдошкільний вікuk
dc.subjectвихованняuk
dc.subjectсоціалізація особистостіuk
dc.subjectсоціальна адаптаціяuk
dc.subjectсоціальна допомогаuk
dc.subjectpreschool ageuk
dc.subjecteducationuk
dc.subjectsocialization of the individualuk
dc.subjectsocial adaptationuk
dc.subjectsocial assistanceuk
dc.titleРобота соціального педагога щодо соціалізації дітей дошкільного вікуuk
dc.typeМагістерська роботаuk
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Куаталієва.pdfМагістерська робота933.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.