Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3689
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Мартинець, Марина Олександрівна | - |
dc.date.accessioned | 2020-12-24T08:21:20Z | - |
dc.date.available | 2020-12-24T08:21:20Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3689 | - |
dc.description | Мартинець М. О. Соціально-педагогічний зміст неформальної освіти майбутніх соціальних педагогів : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота" / наук. керівник Н. В. Заверико. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 87 с. | uk |
dc.description.abstract | EN : The qualifying work consists of introduction, 3 parts, findings, list of literature (983 items, 5 of foreign origin), 2 addenda on 9 pages. The qualifying work volume is 87 pages long, 80 of them – main text. There are 9 tables and 4 illustrations. In the qualification work the theoretical generalization of the theory and practice of non-formal education as additional in professional training of future social teachers is carried out. The research object: professional training of a future social educator in the context of non-formal education. The research subject: the content and functions of non-formal education in the process of professional training of future social educators. The purpose of the study: to theoretically substantiate and experimentally test the effectiveness of socio-pedagogical content of non-formal education in the training of future social educators. Research methods: theoretical: analysis of literature sources; systematization, comparison and juxtaposition of different views on the researched problem; generalization of theoretical approaches; empirical: diagnostic (surveys, rankings, diagnostic techniques); pedagogical experiment (ascertaining, forming, control and generalizing stages); methods of mathematical statistics. The part 1 “Theoretical and terminological substantiation of the basic concepts of non-formal education of future social pedagogues”. The part 2 “Content and functions of non-formal education of future social educators”. The part 3 “Experimental verification of the effectiveness of non-formal education of future social educators”. The theoretical significance of the work lies in the theoretical analysis of concepts that form the basis of socio-pedagogical foundations of non-formal education of future social educators (“non-formal education”, “future social educator”, “non-formal education of future social educators”); the concept of “the content of non-formal education of future social educators” is theoretically substantiated. The practical significance of the work lies in the development and implementation of the program of parallel education “Non-formal education workshop”. Field of use: higher education institutions, non-formal education institutions. | uk |
dc.description.abstract | UA : Кваліфікаційна робота: 87 с., 9 таблиць, 4 рисунка, 83 джерела, 2 додатки. Об’єкт дослідження: професійна підготовка майбутнього соціального педагога в умовах неформальній освіті. Предмет дослідження: зміст і функції неформальної освіти у процесі професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити результативність соціально-педагогічного змісту неформальної освіти у підготовці майбутніх соціальних педагогів. Методи дослідження: теоретичні: аналіз літературних джерел; систематизація, порівняння та зіставлення різних поглядів на досліджувану проблему; узагальнення теоретичних підходів; емпіричні: діагностичні (опитування, ранжування, діагностичні методики); педагогічний експеримент (констатувальний, формувальний, контрольний та узагальнювальний етапи); методи математичної статистики. Теоретичне значення роботи полягає у здійснені теоретичного аналізу понять, які утворюють підвалини соціально-педагогічних засад неформальної освіти майбутніх соціальних педагогів («неформальна освіта», «майбутній соціальний педагог», «неформальна освіта майбутніх соціальних педагогів»); теоретично обґрунтовано поняття «зміст неформальної освіти майбутніх соціальних педагогів». Практичне значення роботи полягає в розробці та впровадженні програми паралельної освіти «Майстерня неформальної освіти». Галузь використання: заклади вищої освіти, заклади та установи неформальної освіти. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.subject | зміст неформальної освіти | uk |
dc.subject | неформальна освіта | uk |
dc.subject | майбутні соціальні педагоги | uk |
dc.subject | соціально-педагогічні практики | uk |
dc.subject | соціально-педагогічна робота | uk |
dc.subject | content of informal education | uk |
dc.subject | informal education | uk |
dc.subject | future social teachers | uk |
dc.subject | socio-pedagogical practices | uk |
dc.title | Соціально-педагогічний зміст неформальної освіти майбутніх соціальних педагогів | uk |
dc.type | Магістерська робота | uk |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Мартинець.pdf | Магістерська робота | 2.24 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.