Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/378
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПунченко, Олег Петрович-
dc.contributor.authorPunchenko, Oleg-
dc.date.accessioned2018-02-09T07:54:44Z-
dc.date.available2018-02-09T07:54:44Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationПунченко, О. П. Образовательные модели востока и запада как фронтиры современной евроазиатской интеграции / О. П. Пунченко //Гуманитарный вестник Запорожской государственной инженерной академии / ред. В. Г. Воронкова. - Запорожье, 2017. - Вип. 71 (2017). - с. 127- 132uk
dc.identifier.urihttps://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/378-
dc.descriptionORCID 0000-0003-2694-6841uk
dc.description.abstractUA : В статті розкривається сутність, роль та місце освіти, що запропонована Китаєм в мегастратегії “Шовкового шляху - 2”. На рівні з трансграничним характером економічних, фінансових, інфраструктурних інвестицій у країни євроазіатського регіону, Китай пропонує нові форми інтеграції у сфері науки та освіти. Показано, що цей Стовп китайських мегатрендів є альфа та омега інноваційного розвитку країни. Досліджується інноваційний характер освітньої моделі Китаю. Сама освітня модель цієї країни репрезентована у якості конкуруючої з моделлю Болонської системи Заходу. У зв’язку з цим досліджуються фронтири на території зустрічі освітніх моделей Сходу та Заходу. Фронтир з’ясований як взаємопроникнення та протирічне поєднання конкуруючих освітніх практик. Проаналізована логіка його розвитку, яка пов’язана з формуванням захисних споруд своїх моделей, відмічаються ризики, які виникають у просторі їх конкуренції. Фронтир охарактеризований як зона нестійкої рівноваги, невизначеності вибору освітніх моделей.uk
dc.description.abstractEN : Essence, role and place of education in China's proposed "Silk Road-2" megastrategy are revealed in this article. Together with the transboundary nature of economic, financial, infrastructural investments in the countries of the Eurasian region, China offers new forms of integration in the field of science and education. It is shown that this pillar of Chinese megatrends serves as alpha and omega of the country's innovative development. The innovative character of the educational model of China is researched. The educational model of this country is represented as competing one with the model of the Bologna system of the West. In this connection, frontiers are explored on the territory of the meeting of educational models of the East and the West. Frontier is explained as an interpenetration and contradictory combination of competing educational practices. The logic of its development is analyzed, that is associated with the formation of protective structures of its models and the risks that arise in the space of their competition are noted. Frontier is characterized as a zone of unstable equilibrium, as the embodiment of maxims uncertainty of the choice of educational models.uk
dc.language.isoruuk
dc.publisherЗДІАuk
dc.subjectосвітаuk
dc.subjectмодельuk
dc.subjectінноваціяuk
dc.subjectконкуренціяuk
dc.subjectлогікаuk
dc.subjectфронтирuk
dc.subjectризикuk
dc.subjectтрансграничністьuk
dc.subjectінтелектuk
dc.subjectцивілізаціяuk
dc.subjecteducationuk
dc.subjectmodeluk
dc.subjectinnovationuk
dc.subjectcompetitionuk
dc.subjectfrontieruk
dc.subjectlogicuk
dc.subjectriskuk
dc.subjecttransborderityuk
dc.subjectintelligenceuk
dc.subjectcivilizationuk
dc.titleОбразовательные модели востока и запада как фронтиры современной евроазиатской интеграцииuk
dc.title.alternativeEducational models of the east and the west as the fortunes of modern euroasian integrationuk
dc.typeСтаттяuk
Appears in Collections:Гуманітарний вісник

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gvzdia_71_15.pdfстаття738.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.