Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3973
Title: Комунікативний потенціал сучасної мудьтилінгвальної реклами
Authors: Болгарін, Дмитро Володимирович
Keywords: дискурс
реклама
двомовний текст
рекламний дискурс
мультилінгвальна реклама
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Робота викладена на 72 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 99 джерел, 14 рисунків, 2 таблиці. Об’єкт дослідження: дослідженням стали тексти мультилінгвальної реклами. Мета роботи: дослідити особливості мультилінгвального рекламного дискурсу як об'єкт міждисциплінарних досліджень. Теоретико-методологічні засади: Методологічну і загальнотеоретичну базу даного дослідження склали праці зарубіжних і вітчизняних дослідників в області реклами (Ф. Котлер, 2002; Д. Огилви, 2001; Е.В. Ромат, 2001;), дискурсу (Н.Д. Арутюнова, 1998; Т. А. ван Дейк, 2000; В.І. Карасик, 2002;), рекламного дискурсу (В.І. Карасик, 2002; Х. Кафтанджиєв, 2012). Отримані результати: Практична значимість проведеного дослідження полягає в можливості використання результатів аналізу в навчальних курсах з теорії дискурсу, лінгвокультурології, міжкультурної комунікації та при написанні курсових і дипломних робіт. У практичній діяльності результати даної роботи можуть використовуватися фахівцями при створенні і вивченні рекламних текстів. Був зібраний і досліджений теоретичний матеріал вітчизняної та зарубіжної лінгвістики за поняттями «дискурс», «рекламний дискурс», «реклама». Був зібраний і проаналізований матеріал на предмет лінгвокультурологічних особливостей і проведено порівняльний аналіз виявлених особливостей двомовних текстів.
EN : The work is presented on 72 pages of printed text. The list of references includes 99 sources, 14 pictures, 2 tables.Most of the advertising texts of recent years have a syncretic nature, as they involve means of different semiotic systems and successfully combine verbal and visual means of information encoding. The creolization of the text is complemented by the heterogenety of the verbal part, frequently containing elements of different languages. The purpose of the study is to systematize the important features of multilingual advertising discourse, analyze its pragmatic functions. Multilingual advertising discourse can be defined as a type of institutional communication that occurs in different situations of verbal code switching, for example, English (as the lingua franca) – the language of the target consumer group. The main features of multilingual advertising discourse include the institutional, mass nature of communication in marketing situations; intentionality, multimodality, complexity, creolization; combining individual words or larger units (phrases, sentences) from different languages in the advertising text; multifunctionality (informative, nominative, symbolic, expressive, persuasive, evaluative and other functions); global distribution through various media channels (Internet, television, big boards, print sources); multifaceted information; significant educational potential. Multilingual advertising discourse is a complex, multifaceted phenomenon of modernity, which correlates with institutional communication and involves heterogeneous means of information transmission. Multilingual advertising discourse is a complex, multifaceted phenomenon of modernity. Analysis of the structure, content and functions of a multilingual advertising text requires a comprehensive interdisciplinary study.
Description: Болгарін Д. В. Комунікативний потенціал сучасної мудьтилінгвальної реклами : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 035 "Філологія" / наук. керівник Т. О. Козлова. Запоріжжя : ЗНУ. 2020. 72 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3973
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри англійської філології та лінгводидактики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Болгарін 2020.pdfМагістерська робота3.72 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.