Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4017
Title: "Роман про Трістаната Ізольду" у світлі сучасних кіноінтерпретацій
Authors: Катруша, Ольга Ігорівна
Keywords: інтермедіальність
інтермедіальний аналіз
екранізація
першоджерело
профанація
модернізація
Трістан та Ізольда
куртуазний роман
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Робота викладена на 66 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 60 джерел. Об’єктом дослідження виступає специфіка інтермедіального діалогу між кіномистецтвом та художньою літературою. Мета роботи: вивчення особливостей інтермедіальної реалізації сюжетної та образної основи «Роману про Трістана та Ізольду» у його кіно– та мультиплікаційних версіях поч. ХХІ ст. Теоретико-методологічні засади: ключові засади теорії інтермедіальності (Г. Віват, В. Просалова, А. Дадлі, Л. Гатчеон, І. Раєвськи, К. Дженсен, В. Вольф, та ін.), а також дослідження екранізації, як вияву інтермедіальності (В. Мільдон, О. Дубініна, Ю. Лотман, Л. Ейліта, Л. Нехорошев та ін.) Отримані результати: інтермедіальні студії вперше з’являються у кінці ХХ ст. і досліджують реляції між різними видами мистецтва. Одним з найяскравіших проявів явища інтермедіальності є екранізація літературних творів. Хоча екранізація часто стає об’єктом дослідження в межах інтермедіальних досліджень, досі не існує єдиного алгоритму аналізу екранних версій літературних творів. Саме тому в цій науковій роботі запропоновано таку схему, застосовану на матеріалі «Роману про Трістана та Ізольду» ХІІІ ст. та його кінематографічних версіях 2002-го та 2006-го років. В результаті здійснення інтермедіального аналізу зазначених екранізацій доходимо до висновку, що оригінальний середньовічних твір зазнав модернізації та профанації на різних рівнях поетики, згідно задумів творців та потреб цільової аудиторії.
EN : The work is presented on 66 of printed text. The list of references includes 60 sources. The presented paper is dedicated to the intermedial analysis of modern screen adaptations of medieval chivalric romance. The object of the work is the specifics of intermedial dialog between cinema and literature. The main aim of the paper is to study the peculiarities of the intermedial representation of “The Romance about Tristan and Isolde” in its cinematic and animated versions. The objectives of the study are:  analysis and systematization of theoretical foundations of the theory of intermediality and screen adaptations;  elaboration of an algorithm for comparative analysis of a screen adaptation and its original text;  analysis of the ways to interpret the medieval material in the cinematic version of the “Romance about Tristan and Isolde”;  study of the means of original literary piece transformation in modern animation. The essence of “intermediality” and screen adaptation as its manifestation is studied in the work. By providing intermedial analysis, according to the established in the work algorithm, we conclude that “The Romance about Tristan and Isolde” is a very appropriate material for modern cinematographic versions both for adults and children. Nevertheless, certain transformations, necessary for modernizing and desecration of original text are made. Especially, when the target audience consists of kids. The results of the presented research can be used in the further applicative study of the specifics of the interpretation of literary works in screen adaptations and during learning history of literature, comparative and cultural studies.
Description: Катруша О. І. "Роман про Трістаната Ізольду" у світлі сучасних кіноінтерпретацій : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 035 "Філологія" / наук. керівник К. М. Василина. Запоріжя : ЗНУ, 2020. 66 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4017
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри англійської філології та лінгводидактики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Катруша 2020.pdfМагістерська робота1.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.