Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4295
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Бжезицька, Яна Олександрівна | - |
dc.date.accessioned | 2021-01-16T07:46:07Z | - |
dc.date.available | 2021-01-16T07:46:07Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4295 | - |
dc.description | Бжезицька Я. О. Соціально-педагогічна підтримка обдарованих молодших школярів у закладі загальної сереньої освіти : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник М. О. Гладиш. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 70 с. | uk |
dc.description.abstract | EN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, list of literature (118 items), 4 addendums on 14 pages. The qualifying work volume is 99 pages long, 92 of them – body text. There are 5 tables and 1 illustration. The qualifying work gives theoretical survey and describes the experimental research of socio-pedagogical work with younger students on their talents. The research object: the process of socio-pedagogical support of gifted junior schoolchildren in general secondary education institutions. The research subject: the content, forms and methods of formation of social skills in junior high school students in general secondary education. The research purpose: theoretically substantiate and experimentally test the program of socio-pedagogical support of gifted junior schoolchildren in general secondary education. The research tasks are: - to determine the essence and content of children’s talent; - to consider domestic and foreign experience of socio-pedagogical support of gifted children; - to reveal the essence and content of socio-pedagogical support of gifted junior schoolchildren in general secondary education institutions; - to develop and experimentally test the program of socio-pedagogical support of gifted junior schoolchildren in general secondary education institutions; - check the effectiveness of the implemented program. The part 1 «Theoretical aspects of socio-pedagogical support for gifted primary school children» highlights the problem of forming socio-pedagogical support for primary school students in psychological and pedagogical science; reveals the essence and content of children’s talent; analyzes domestic and foreign experience in supporting gifted children and socio-pedagogical support of gifted primary school children in primary school. The part 2 «Content, forms and methods of work of a social educator with gifted primary school students» shows the results of the ascertaining, formative and control stages of the experiment on the organization of socio-pedagogical support for gifted primary school children. The analysis of the results confirmed the effectiveness of the developed and implemented program. | uk |
dc.description.abstract | UA : Кваліфікаційна робота: 70 с., 1 рисунок, 118 джерел. Об’єкт дослідження: процес соціально-педагогічної підтримки обдарованих молодших школярів у закладах загальної середньої освіти. Предмет дослідження: зміст, форми та методи соціально-педагогічної підтримки обдарованих дітей у закладі загальної середньої освіти. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити програму соціальної підтримки обдарованих молодших школярів у закладах загальної середньої освіти. Методи дослідження: теоретичні – аналіз психолого-педагогічної літератури з метою розкриття сутності поняття «обдарованість»; синтез для обґрунтування соціально-педагогічної програми з формування соціально-педагогічної підтримки обдарованих молодших школярів у закладах загальної середньої освіти; абстрагування і конкретизація для визначення основних понять дослідження; емпіричні – спостереження, анкетування, тестування, соціально-педагогічний експеримент. Теоретичне значення роботи полягає в уточненні поняття обдарованість молодших школярів; у визначенні здійснення соціально-педагогічної підтримки. Практичне значення роботи полягає у розробці соціально-педагогічної програми з формування соціально-педагогічної підтримки обдарованих молодших школярів в умовах загальноосвітньої школи. Галузь використання: заклади загальної середньої освіти, заклади позашкільної освіти. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.subject | молодші школярі | uk |
dc.subject | обдаровність | uk |
dc.subject | обдаровані діти | uk |
dc.subject | соціально-педагогічна підтримка | uk |
dc.subject | заклад загальної середньої освіти | uk |
dc.subject | junior schoolchildren | uk |
dc.subject | gifts | uk |
dc.subject | gifted children | uk |
dc.subject | socio-pedagogical support | uk |
dc.subject | general secondary education institution | uk |
dc.title | Соціально-педагогічна підтримка обдарованих молодших школярів у закладі загальної середньої освіти | uk |
dc.type | Магістерська робота | uk |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Бжезицька.pdf | Магістерська робота | 1.43 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.