Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/445
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГао, Вейчжень-
dc.contributor.authorGао, Weizhen-
dc.date.accessioned2018-03-07T18:10:23Z-
dc.date.available2018-03-07T18:10:23Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationГао, В. Гострі кути реалізації концепції «нової української школи» у дискурсі ідеї глобальної освіти / В. Гао // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії / ред. В. Г. Воронкова. - Запоріжжя, 2017. - Вип. 69 (2017). - C. 184 - 188uk
dc.identifier.urihttps://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/445-
dc.description.abstractUA : Розглядаються невідкладні організаційні заходи, які керівники середньо освітніх навчальних закладів мають покласти в основу механізму реалізації концепції «Нова українська школа». Звернуто увагу на першочергове вирішення низки проблем менеджменту освіти, а саме на: 1) структурно-організаційні, 2) структурно-функціональні (технологічні), 3) кадрові, 4) підтримки самодіяльності учнівського контингенту. Подано порівняльний аналіз між освітою як соціальним інститутом і соціальною системою; «розведено» поняття «евалюація» і «управління знаннями» як алгоритмами прямого і опосередкованого управління освітою.uk
dc.description.abstractRU : Рассматриваются неотложные организационные мероприятия, какие руководители среднеобразовательных учебных заведений должны положить в основу механизма реализации концепции "Новая украинская школа". Обращено внимание на первоочередное решение ряда проблем менеджмента образования, а именно на: 1) структурно-организационные, 2) структурно-функциональные (технологические), 3) кадровые, 4) поддержки самодеятельности ученического контингента. Представлены результаты сравнительного анализа между образованием как социальным институтом и социальной системой; "разведены" понятия «евалюации» и «управление знаниями» как алгоритмами прямого и опосредствованного управления образованием.uk
dc.description.abstractEN : In this article are considered urgent organizational arrangements, which heads of secondary educational institutions should put in the basis of the mechanism for implementing the concept of the "New Ukrainian School". Conditions of formation and conditions for satisfying the acute social need in the transition of the country to a qualitatively new teaching and educational process at school are covered. Attention is paid to the priority solution of a number of problems of educational management, namely: 1) structural and organizational, 2) structural-functional (technological), 3) personnel, 4) support for the student's self-activity. The results of a comparative analysis between education as a social institution and a social system are presented, the concepts of "evaluation" and "knowledge management" are "raised" as algorithms for direct and indirect management of education.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherЗДІАuk
dc.subjectнавчальний закладuk
dc.subjectкерівникuk
dc.subjectвчитель-предметникuk
dc.subjectосвітаuk
dc.subjectсоціальний інститутuk
dc.subjectсоціальна системаuk
dc.subjectнова українська школаuk
dc.subjectевалюаціяuk
dc.subjectучебное заведениеuk
dc.subjectруководительuk
dc.subjectучитель-предметникuk
dc.subjectобразованиеuk
dc.subjectсоциальный институтuk
dc.subjectсоциальная системаuk
dc.subjectновая украинская школаuk
dc.subjectевалюацияuk
dc.subjecteducational institutionuk
dc.subjectleaderuk
dc.subjectsubject teacheruk
dc.subjecteducationuk
dc.subjectsocial institutionuk
dc.subjectsocial systemuk
dc.subjectnew Ukrainian schooluk
dc.subjectevaluationyuk
dc.titleГострі кути реалізації концепції «нової української школи» у дискурсі ідеї глобальної освітиuk
dc.title.alternativeОстрые углы реализации концепции «новая украинская школа» в дискурсе идеи глобального образованияuk
dc.title.alternativeSharp corners of the concept of “new ukrainian school” in the discourse of the idea of global educationuk
dc.typeСтаттяuk
Appears in Collections:Гуманітарний вісник

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gvzdia_69_184.pdfстаття283.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.