Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/5385
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТкаліч, Марк Олександрович-
dc.date.accessioned2021-12-21T08:30:30Z-
dc.date.available2021-12-21T08:30:30Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/5385-
dc.descriptionТкаліч М. О. Хіміко-термічна обробка спеціальних сталей авіаційного призначення : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 105 «Прикладна фізика та наноматеріали» / наук. керівник В. Г. Міщенко. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 49 с.uk
dc.description.abstractUA : Робота викладена на 49 сторінках друкованого тексту, містить 5 таблиць, 18 рисунків, було використано 35 літературних джерел. Об’єкт дослідження – теплостійка цементована сталь 09Х3НМ3ФБч. Мета роботи – вибір раціонального режиму хіміко-термічної обробки поверхні заготовки зубчатих коліс. Методи дослідження – металографічне, рентгеноструктурне дослідження та механічні випробування. Актуальність теми зумовлено необхідністю забезпечити довготривалу безперервну роботу зубчастих коліс авіаційного редуктора при високих температурах порядку 400-450оС. Експериментально визначено, що найкращим методом хіміко-термічної обробки (ХТО) для зубчатих коліс зі сталі марки 09Х3НМ3ФБч є високотемпературна цементація. За результатами випробувань встановлено, що сталь мала дещо занижені показники межі міцності та ударної в’язкості; відносне подовження та відносне звуження відповідали вимогам ТУ. Випробування на контактну витривалість показали, що витривалість сталі 09Х3МН3ФБч у п’ять разів перевищує відповідні показники сталі ВКС-5. Розроблені режими хіміко-термічної обробки дозволили збільшити теплостійкість сталі до 450ºС та зменшили тривалість процесу хіміко-термічної обробки.uk
dc.description.abstractEN : Qualification work of the master : 49 p., 18 figures, 5 tables, 35 sources. The object of research is heat-resistant cemented steel 09Cr3NiMo3VNbr. The purpose of the work - the choice of a rational mode of chemical and thermal treatment of the surface of the workpiece gears. Research methods - metallographic, X-ray structural research and mechanical tests. The urgency of the topic is due to the need to ensure long-term continuous operation of the gears of the aircraft reducer at high temperatures of about 400-450oC. It has been experimentally determined that the best method of chemical-heat treatment (CHT) for gear wheels made of steel grade 09Cr3NiMo3VNbr is high-temperature cementation. According to the test results, it was found that the steel had a slightly lower strength and toughness, relative elongation and relative narrowing met the requirements of the TU. Contact strength tests have shown that the strength of 09Cr3NiMo3VNbr steel is five times higher than that of VKS-5 steel. The developed modes of chemical-heat treatment allowed to increase the heat resistance of steel to 450ºС and reduced the duration of the process of thermochemical treatment.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectграниця міцностіuk
dc.subjectзубчасте колесоuk
dc.subjectлікваціяuk
dc.subjectмікроструктураuk
dc.subjectтеплостійка цементована стальuk
dc.subjectударна в’язкістьuk
dc.subjectхіміко-термічна обробкаuk
dc.subjectcarburizing steeluk
dc.subjectgear wheeluk
dc.subjectimpact viscosityuk
dc.subjectmicrostructureuk
dc.subjectsegregation steeluk
dc.subjectstrength limituk
dc.subjectthermochemical treatmentuk
dc.titleХіміко-термічна обробка спеціальних сталей авіаційного призначенняuk
dc.title.alternativeChemical-thermal treatment of special aircraft steelsuk
dc.typeМагістерська роботаuk
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри загальної та прикладної фізики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Диплом магістра Ткаліч М.О..pdfМагістерська робота1.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.