Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6218
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДідух, Анна Віталіївна-
dc.date.accessioned2022-01-21T13:04:58Z-
dc.date.available2022-01-21T13:04:58Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6218-
dc.descriptionДідух А. В. Лінгвокогнітивний та прагматичний аспекти функціонування метафори в іспаномовному медіа дискурсі : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 035 "Філологія" / наук. керівник О. В. Тєлкова. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 69 с.uk
dc.description.abstractUA : Об’єкт дослідження: когнітивна метафора в іспаномовному медіа дискурсі. Мета роботи: виявлення лінгвокогнітивних та прагматичних особливостей функціонування метафори в сучасному іспаномовному медіа дискурсі. Теоретико-методологічні засади: ключові положення теорії когнітивної метафори (Дж. Лакофф, М. Джонсон, А.П. Чудінов, М.М. Арутюнова, та ін.) та функціонування метафори у медіа дискурсі (О.Т. Дрібнюк, М.В, Ларіонова, А.М, Бахчоян та ін.), розроблені в лінгвістиці. Отримані результати: у медіа дискурсі метафори є необхідним компонентом у знаходженні непрямого, але яскравого способу вираження своїх думок авторами. В іспаномовному медіа дискурсі когнітивні метафори, що застосовуються авторами до сфери освіти класифікуються на антропоморфні, артефактні, природоморфні та соціоморфні. За даними дослідження найпоширенішими виявилися соціоморфні метафоричні моделі, що дозволяють розглядати освіту як суспільне явище. Також учасники та явища освітнього процесу зображаються за допомогою артефактних метафоричних моделей, що дозволяє вербалізувати освітні процеси через предмети, що їх оточують. Антропоморфні метафоричні моделі актуалізують концепти учасників освітнього процесу, наділяючи їх позитивними або негативними характеристиками властивими людині. Найменш поширені природоморфні метафори, що розкривають освітні реалії через концепти живої або неживої природи.uk
dc.description.abstractFR : El objeto del estudio en este trabajo es la metáfora cognitiva en el discurso mediático español. El objetivo consiste en identificación de características cognitivas y pragmáticas del funcionamiento de la metáfora en el discurso mediático español moderno. La base teórica y metodológica: los principios fundamentales de la teoría de la metáfora cognitiva (J. Lakoff y M. Johnson, A. Chudinov, M. Arutyunova, etc.) y el funcionamiento de la metáfora en el discurso mediático (O.Dribnyuk, M. Larionova, A. Bakhchoyan , etc.), desarrollados en la lingüística. Los resultados obtenidos: las metáforas son un componente necesario en el discurso mediático para hacer comparaciones, así como para encontrar una forma indirecta pero vívida de expresar opiniones sobre un fenómeno particular por parte de los autores. Las metáforas cognitivas utilizadas por los autores en el discurso mediático español en el campo de la educación se clasifican en antropomórficаs, de artefactos, naturales y sociomórficas. Según el estudio, lаs más habituales fueron los modelos metafóricos sociomórficos que nos permiten considerar la educación como un fenómeno social. Además, los fenómenos y los participantes en el proceso educativo se representan utilizando modelos metafóricos de artefactos, lo que permite a los lectores explicar el proceso educativo a través de los objetos que los rodean. Los modelos metafóricos antropomórficos en su mayoría permiten revelar los conceptos de los participantes en el proceso educativo, dotándolos de características positivas o negativas inherentes al hombre. Las menos comunes son las metáforas naturales que revelan realias educativas a través de los conceptos de naturaleza animada o inanimada.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectкогнітивна метафораuk
dc.subjectметафорична модельuk
dc.subjectфункціонування метафориuk
dc.subjectмедіа дискурсuk
dc.subjectпресаuk
dc.subjectmetáfora cognitivauk
dc.subjectmodelo metafóricouk
dc.subjectfuncionamiento de la metáforauk
dc.subjectdiscurso mediáticouk
dc.subjectprensauk
dc.titleЛінгвокогнітивний та прагматичний аспекти функціонування метафори в іспаномовному медіа дискурсіuk
dc.typeМагістерська роботаuk
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри романської філології і перекладу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Didukh2021.pdfМагістерська робота1.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.