Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/622
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorStrashko, Iryna-
dc.contributor.authorСтрашко, Ірина Володимиріна-
dc.contributor.authorСтрашко, Ирина Владимировна-
dc.date.accessioned2018-04-20T08:03:21Z-
dc.date.available2018-04-20T08:03:21Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationStrashko, I. Philosophical and educastional orientation of iTUNES university as a possibllity of satisfying individual needs for education / I Strashko // Humanitarian Bulletin of the Zaporizhzhya State Engineering Academy / ed. V. Voronkova. - Zaporizhzhia, 2016. - Release 65 (2016). - p. 76 - 83uk
dc.identifier.urihttps://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/622-
dc.description.abstractEN : The potential of іTunes University as a tool that allows every individual to realize personal needs for education, self-education, and self-fulfillment is analyzed in the paper. The valuable aspects of iTunes U application include epistemological, educational, creative opportunities; openness, diversity, and heterogeneity; multifunctionality and interactivity. The author underlines that effective practical use of iTunes U in national realities should include the development and implementation of the strategy based on existing international experience, its adaptation to the specific goals and objectives of teaching and learning.uk
dc.description.abstractUA : В статті проаналізовано потенціал іTunes університету в якості інструменту, який дозволяє реалізувати особисті потреби в освіті, самоосвіті та самореалізації. Показано, що ціннісні аспекти застосування іTunes U включають в себе епістемологічні, освітні, творчі можливості; відкритість, різноманітність і гетерогенність ресурсів; багатофункціональність і інтерактивність. Зроблено висновок, що ефективне практичне застосування іTunes U в національних реаліях повинне включати в себе розробку і реалізацію стратегії на основі існуючого зарuk
dc.description.abstractRU : В статье проанализирован потенциал iTunes университета как инструмента, который позволяет реализовать индивидуальные потребности личности в образовании, самообразовании и самореализации. Показано, что ценностные аспекты применения iTunes U включают в себя эпистемологические, образовательные, творческие возможности; открытость, разнообразие и гетерогенность ресурсов; многофункциональность и интерактивность. Сделан вывод, что эффективное практическое применение iTunes U в национальных реалиях должно включать в себя разработку и реализацию стратегии на основе существующего зарубежного опыта, ее адаптацию к конкретным целям и задачам преподавания и обучения.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherЗДІАuk
dc.subjectiTunes Universityuk
dc.subjectpodcastuk
dc.subjecteducational potentialuk
dc.subjectglobal learning processuk
dc.subjectselfeducationuk
dc.subjectself-fulfillmentuk
dc.subjectlanguage educationuk
dc.subjectiTunes університетuk
dc.subjectподкастuk
dc.subjectосвітній потенціалuk
dc.subjectглобальний освітній процесuk
dc.subjectсамоосвітаuk
dc.subjectсамореалізаціяuk
dc.subjectмовна освітаuk
dc.subjectiTunes университетuk
dc.subjectобразовательный потенциалuk
dc.subjectглобальный образовательный процессuk
dc.subjectсамообразованиеuk
dc.subjectсамореализацияuk
dc.subjectязыковое образованиеuk
dc.titlePhilosophical and educastional orientation of iTUNES University as a possibllity of satisfying individual needs for educationuk
dc.title.alternativeФілософсько-освітня направленість іTunes U як можливість реалізації індивідуальних потреб особистості в освітіuk
dc.title.alternativeФилософско-образовательная направленность iTunes U как возможность реализации индивидуальных потребностей личности в образованииuk
dc.typeСтаттяuk
Appears in Collections:Гуманітарний вісник

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gvzdia_65_76.pdf3.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.