Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/637
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМельник, Ольга Євгеніївна-
dc.contributor.authorМельник, Ольга Евгеньевна-
dc.contributor.authorМelnyk, Olga-
dc.date.accessioned2018-05-03T06:25:17Z-
dc.date.available2018-05-03T06:25:17Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationМельник, О. Е. Методологические проблемы изучения философии образования / О. Е. Мельник // Гуманитарный вестник Запорожской государственной инженерной академии / ред. В. Г. Воронкова. - Запорожье, 2016. - Вып. 65 (2016). - C. 202 - 211uk
dc.identifier.urihttps://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/637-
dc.description.abstractRU : Рассматриваются методологические проблемы философии образования. Автор доказывает, что философия образования - это область междисциплинарных исследований на стыке философии, педагогики и практического образования. Предмет философии образования составляют: решения комплекса гносеологических, философско- антропологических, культурологических, этических и иных проблем вообще, и теоретический поиск в сфере стратегии развития образования, определения ее цели и ценностной основы, принципов формирования содержания образования в частности.uk
dc.description.abstractUA : Розглядаються методологічні проблеми вивчення філософії освіти. Автор доводить, що філософія освіти – це простір міждисциплінарних досліджень на стику філософії, педагогіки, практичної освіти. Предмет філософії освіти складають: рішення комплексу гносеологічних, філософсько-антропологічних, культурологічних, етичних та інших проблем в цілому, а також теоретичний пошук в сфері стратегії розвитку освіти, визначення її цілей і ціннісної основи, принципів формування змісту освіти зокрема.uk
dc.description.abstractEN : The article is concerned with the methodological problems of philosophy of education. The author argues that the philosophy of education belongs to the field of interdisciplinary study at the intersection of philosophy, pedagogy and practical education. The subjects of philosophy of education are: solving a complex epistemological, philosophical and anthropological, cultural, ethical and other problems in general, and the search for a theoretical education development strategy, defining its purpose and value basis, the principles of formation of the content of education in particular.uk
dc.language.isoruuk
dc.publisherЗДІАuk
dc.subjectфилософия образованияuk
dc.subjectценностьuk
dc.subjectгносеологияuk
dc.subjectантропологияuk
dc.subjectкультурологияuk
dc.subjectмировоззрениеuk
dc.subjectфілософія освітиuk
dc.subjectцінністьuk
dc.subjectгносеологіяuk
dc.subjectантропологіяuk
dc.subjectкультурологіяuk
dc.subjectсвітоглядuk
dc.subjectphilosophy of educationuk
dc.subjectvalueuk
dc.subjectepistemologyuk
dc.subjectanthropologyuk
dc.subjectcultural studiesuk
dc.subjectworld viewuk
dc.titleМетодологические проблемы изучения философии образованияuk
dc.title.alternativeМетодологічні проблеми вивчення філософії освітиuk
dc.title.alternativeMethodological problems of the philosophy of educationuk
dc.typeСтаттяuk
Appears in Collections:Гуманітарний вісник

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gvzdia_65_202.pdf3.78 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.