Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/9804
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛаговськая, Анна Іванівна-
dc.date.accessioned2022-12-29T20:52:52Z-
dc.date.available2022-12-29T20:52:52Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/9804-
dc.descriptionЛаговська А. І. Соціально-педагогічна профілактика конфліктної поведінки серед молоді з інвалідністю : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник Т. Г. Соловйова. Запоріжжя : ЗНУ, 2022. 61 с.uk
dc.description.abstractUA : Кваліфікаційна робота: 61 с., 64 джерела. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати соціально-педагогічні умови профілактики конфліктної поведінки серед молоді з інвалідністю (в умовах територіального центру соціального обслуговування). Об’єкт дослідження: процес соціально-педагогічної профілактики конфліктної поведінки серед молоді з інвалідністю. Предмет – соціально-педагогічні умови профілактики конфліктної поведінки серед молоді з інвалідністю (в умовах територіального центру соціального обслуговування). Методи дослідження: - загальні методи наукового пізнання: діалектичний, логічний, історичний; теоретичні: аналіз літературних джерел з метою визначення науково-теоретичного підґрунтя дослідження, аналіз і синтез передового науково-практичного досвіду з даної проблеми; аналіз нормативних документів для визначення нормативно-правового підґрунтя дослідження; емпіричні: діагностичні методи, відповідні завданням дослідження спостереження, порівняння. Теоретичне значення роботи полягає у комплексному підході до процесу профілактики конфліктної поведінки серед молоді з інвалідністю. Практичне значення роботи полягає у розробці програми та практичних рекомендацій щодо профілактики конфліктної поведінки молоді з інвалідністю. Галузь використання: установи соціального захисту; заклади освіти.uk
dc.description.abstractEN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, list of literature (64 items), 4 addenda on 10 pages. The qualifying work volume is 78 pages long, 61 of them – main text. The qualifying work gives theoretical survey and describes the experimental research of prevention of conflict behavior among youth with disabilities. The research object: to theoretically substantiate the socio-pedagogical conditions for the prevention of conflict behavior among young people with disabilities (in the conditions of the territorial social service center). The research subject: the process of socio-pedagogical prevention of conflict behavior among young people with disabilities. The research purpose: socio-pedagogical conditions for the prevention of conflict behavior among young people with disabilities (in the conditions of a territorial social service center). The research tasks are: - reveal the essence of the concepts "social and pedagogical prevention of conflict behavior", youth with disabilities as a subject of conflict interaction; - determine the content, forms and methods of socio-pedagogical prevention of interpersonal conflicts among young people with disabilities; - justify social and pedagogical conditions for the prevention of conflict behavior among youth with disabilities. The part 1 "Theoretical foundations of the prevention of conflict behavior among youth with disabilities" examines the essence of the concept and the main approaches to the scientific understanding of the conflict phenomenon; considers youth with disabilities as a subject of interpersonal interaction; highlights the prevention of conflict behavior as a socio-pedagogical problem; determines the essence and content of socio-pedagogical prevention of conflict behavior among youth with disabilities. The part 2 "Activities of a social pedagogue regarding the prevention of conflict behavior among young people with disabilities" determines the criteria, indicators and levels of formation of skills of conflict-free interaction; justifies the socio-pedagogical conditions for the prevention of conflict behavior among youth with disabilities and describes practical recommendations for the prevention of conflict behavior among youth with disabilities.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectконфліктuk
dc.subjectмолодьuk
dc.subjectінвалідністьuk
dc.subjectконфліктна поведінкаuk
dc.subjectміжособистісний конфліктuk
dc.subjectсоціальна ізоляціяuk
dc.subjectconflictuk
dc.subjectyouthuk
dc.subjectdisabilityuk
dc.subjectconflict behavioruk
dc.subjectinterpersonal conflictuk
dc.subjectsocial isolationuk
dc.titleСоціально-педагогічна профілактика конфліктної поведінки серед молоді з інвалідністюuk
dc.typeМагістерська роботаuk
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Диплом_Лаговська.pdfМагістерська робота1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.