dc.description.abstract |
UA : Диплома робота – 51 стор., 53 джерела.
Об’єктом дослідження є українські подкасти («ХПЗП», «Сноби»,
«Подкаст терапія», «Русскій фейк, іді на***!»), створені під час активної фази
російського вторгнення в Україну.
Предметом дослідження є формально-змістова трансформація
українських подкастів під впливом гарячої фази російсько-української війни.
Метою дослідження є характеристика нових тенденцій у процесах
створення та поширення українських подкастів у контексті російськоукраїнської війни.
Завдання: проаналізувати історичні особливості функціонування
українського радіомовлення під час масштабних воєнних конфліктів, боротьби
за незалежність і суверенність держави; охарактеризувати основні науковотеоретичні підходи до визначення й інтерпретації поняття «подкаст»; дослідити
питання спорідненості подкастів із аудіожанрами, що заклали умови для
розвитку сторителінгу на радіо; проаналізувати стан інформаційного простору в
контексті створення та просування українських подкастів; визначити
формально-змістові особливості українських подкастів, створених після 24
лютого 2022 р.
Теоретико-методологічні засади: ключові положення вивчення
феномена «подкастів», розроблені в журналістиці (І.Гаврилюк,
О.Дмитровський, М.Каратаєва, С.Коваль, П.Мірошниченко, С.Рибак,
Н.Санакоєва, О.Зборовська) та в міждисциплінарних працях
(С.Баело-Альюе, Т.Боніні, М.Дюррані, С.Макдонелл, С.Мек, Д.Рейнзбері,
М.Реткліфф).
Отримані результати: проаналізовано історію українського
радіовиробництва за часи Другої світової і Холодної війн. Визначено головні
особливості подкастів, розглянуто історію їх становлення на прикладі жанрівпопередників – радіоп’єс і акустичних фільмів. Проаналізовано сучасний стан
українських подкастів завдяки увазі вітчизняного медіапростору на цей
аудіоконтент (зокрема розглянуто цьогорічну премію «Слушно» на предмет
тематичних змін серед її номінантів). Охарактеризовано чотири популярні
українські подкасти, які продовжують свою діяльність під час російськоукраїнської війни, визначено нові особливості у створенні аудіоконтенту. |
uk |
dc.description.abstract |
EN : The Master’s paper is dedicated to the analysis of such a topical problem as the
Ukrainian podcasting during the war.
The object of the work is the Ukrainian podcasts, created during the active phase
of the Russian invasion of Ukraine.
The main aim of the paper consists of disclosing new trends in the recording of
podcasts and making a general description of this phenomenon in the media space with
the help of examples of popular Ukrainian projects which are related to this specified
genre. It determined the accomplishment of such objectives as:
- revealing how Ukrainian radio functioned during worldwide armed conflicts;
- defining the term «podcast» and its main features, analyzing its origin of it;
- analyzing the current state of Ukrainian podcasts;
- choosing four popular Ukrainian podcasts for the monitoring of their
peculiarities of creating after February 24.
Changes in podcasts` subject matter and language issues are investigated in the
paper as well as their functions in media discourse. First, the research highlights the
decision made by major Ukrainian platforms like MEGOGO which refused Russianproduced content, permanently removing podcasts from the Russian Federation from
their websites. Second, due to the active censorship in Russia, the Ukrainian media
space will continue to develop, because many content makers will understand that it is
not worth focusing on the Russian-speaking audience in an attempt to reach more
people. Third, popular podcasts that began their existence after February 24 have no
problems with «ukrainianizing» the content and usually have an educational purpose.
The scientific novelty of the presented research consists in the study of the
manifestations, mechanisms, and types of functioning of podcasts in the mass media
discourse during the Russian invasion. |
uk |