UA : Мета дослідження: вивчення теоретичних і практичних засад
удосконалення публічного адміністрування закладів підвищення кваліфікації
медичного персоналу вищої та середньої ланок.
Об’єкт дослідження: публічне адміністрування в закладах підвищення
кваліфікації медичного персоналу вищої та середньої ланки.
Предмет дослідження: удосконалення публічного адміністрування
закладів підвищення кваліфікації медичного персоналу вищої та середньої
ланок.
Методи дослідження: конкретно-історичний, системного аналізу,
статистичного аналізу та синтезу, порівняння-правовий, індукції та дедукції.
Новизна дослідження: полягає у теоретичному обґрунтуванні головних
положень дослідження та у формуванні практичних рекомендацій щодо
підвищення якості післядипломної медичної освіти.
Гіпотеза дослідження: удосконалення публічного адміністрування
закладів підвищення кваліфікації медичного персоналу вищої та середньої
ланок, має розвинуту нормативну базу, але в практичній реалізації є недоліки,
що спрямовані на забезпечення ефективної діяльності закладів, доступності та
якості післядипломної медичної освіти та стратегічного розвитку в
удосконаленні закладів підвищення кваліфікації медичного персоналу.
Висновки: на сьогоднішній день в Україні діє низка законів та постанов
щодо організаційних змін удосконалення післядипломної освіти медичного
персоналу вищої та середньої ланок, також відбуваються організаційно
адміністративні зміни у закладах післядипломної освіти медичного персоналу
задля покращення освітнього процесу та удосконалення публічного
адміністрування закладів підвищення кваліфікації медичного персоналу.
EN : Purpose of research: studying of theoretical and practical principles of
improving the public administration of institutions for advanced training of medical
personnel of top and middle levels.
Object of research: public administration in tbe institutions for advanced
training of medical personnel of top and middle ranks.
Subject of research: improvement of public administration of institutions for
advanced training of medical personnel of top and middle levels.
Methods of research: concrete-historical, systematic analysis, statistical
analysis and synthesis, rather-legal analysis, induction and deduction.
The research is novel: in the theoretical justification of main provisions of the
study and in the formation of practical recommendations for improving the quality of
postgraduate medical education.
Hypothesis of research: improvement of public administration of the
institutions for advanced training of top and middle rank medical personnel has a
developed regulatory framework, but the practical implementation has some
shortcomings aimed at ensuring the effective operation of the institutions, the
availability and quality of postgraduate medical education, and strategic development
in the improvement of institutions for advanced training of medical personnel.
Conclusions: currently, a number of laws and regulations remain in force in
Ukraine regarding organizational changes for improvement of postgraduate education
of medical personnel of top and middle ranks, the organizational and administrative
changes are also taking place in the institutions of postgraduate education for medical
personnel in order to make better the educational process and improve the public
administration of institutions for advanced training of medical personnel.