UA : Мета дослідження: виявлення та дослідження ролі публічності у
системі професійних цінностей посадової особи місцевого самоврядування.
Об’єкт дослідження: інституційні засади розвитку місцевого
самоврядування в умовах децентралізації.
Предмет дослідження: роль публічності у системі професійних
цінностей посадової особи місцевого самоврядування.
Методи дослідження: дедукція, індукція, аналіз, синтез, класифікація,
наративний, експертного інтерв’ю, вторинної обробки даних.
Гіпотеза: легітимізація публічної влади, яка є іманентною ознакою
постіндустріального суспільства та соціально-сервісної держави,
відбувається через діяльність бюрократії публічного типу. Віддзеркалення
цієї веберіанської аксіоми в українських реаліях має місце у площині
зростання ролі публічності у системі професійних цінностей посадової особи
місцевого самоврядування.
Висновки: 1. Публічність місцевого самоврядування базується на праві
територіальної громади самостійно вирішувати питання місцевого значення.
В основі її знаходяться принципи законності, гласності, колегіальності,
відкритості, прозорості, народовладдя. 2. Служба в органах місцевого
самоврядування є окремим видом публічної служби в Україні,
визначальними функціями якої виступають нормотворча, установча,
правоохоронна, контрольна та надання публічних послуг. 3. Структурно
професійні цінності посадової особи місцевого самоврядування поділяються
на три групи – цілераціональні, соціально-організаційні та атрактивні.
Публічність відіграє між ними об’єднуючу та інституціалізуючу роль.
EN : Purpose of the research: to identify and study the role of publicity in the
system of professional values of a local government official.
Object of the research: institutional foundations of local government
development under the conditions of decentralization.
Subject ofthe research: role of publicity in the system of professional values
of a local government official.
Research methods: deduction, induction, analysis, synthesis, classification,
narrative, expert interviews, secondary data processing.
Hypothesis: legitimization of public authority, which is an immanent feature
of post-industrial society and social and service state, occurs due to public
bureaucracy. The reflection of this Weberian axiom in Ukrainian realities takes place
in the plane of the growing role of publicity in the system of professional values of
a local self-government official.
Conclusions: 1. Publicity of local self-government is based on the right of the
territorial community to independently resolve the matters of local significance. It is
based on the principles of legality, publicity, collegiality, openness, transparency,
democracy. 2. The service in local self-government bodies is a separate type of
public service in Ukraine, the defining functions of which are law-creating,
constitutive, law enforcement, control functions and provision of public services. 3.
Structurally, the professional values of a local self-government official are divided
into three groups – goal-oriented, socio-organizational and attractional. Publicity
plays a unifying and institutionalizing role between them.