UA : Дипломна робота – 55 стор., 78 джерел.
Об'єктом дослідження є контент соціальних мереж телеканалу «МТМ»
за період з 24 лютого по 24 серпня 2022 р.
Предметом дослідження є особливості адаптації телевізійного
контенту до соціальних мереж.
Метою дослідження є визначення особливостей роботи регіонального
медіа під час повномасштабного вторгнення та створення контенту соціальних
мереж телеканалу.
Теоретико-методологічні засади: розгляду особливостей
функціонування соціальних мереж в українському медіапросторі В. Бабенко,
Ю. Бойко, С. Бутнік-Сіверський, О. Васьківська, О. Довженко,
К. Долженкова, В. Жугай, О. Курбан, Б. Оксентюк, Н. Прямухіна, В. Тарасюк.
Отримані результати: проведено опитування щодо змін наповнення
соціальних мереж до і під час повномасштабного вторгнення регіонального
телеканалу та досліджено вплив повномасштабної війни на роботу
журналістів регіонального телеканалу.
EN : The Master’s paper is consists of 55 pages and 78 sources. The object of the
research is the content of social networks of the TV channel «MTM» for the period
from February 24 to August 24.
The subject is the peculiarities of the adaptation of television content to social
networks and the gradual adaptation of the media to the realities of war, their work
with social networks.
The purpose is to determine the peculiarities in the work and creation of
content of social networks of the regional TV channel.
Theoretical and methodological foundations: consideration of the peculiarities
of the functioning of social networks in the Ukrainian media space and V. Babenko,
Y. Boyko V., S. Butnik-Siverskyi, O. Vaskivska, O. Dovzhenko, K. Dolzhenkova,
V. Zhugai, O. Kurban, B. Oksentyuk, N. Pryamukhina, V. Tarasyuk. The results
obtained: a survey was conducted on changes in the content of social networks
before and during a full-scale invasion of a regional TV channel, and the impact of
a full-scale war on the work of journalists of a regional TV channel was investigated.