UA : Робота викладена на 50 сторінках друкованого тексту, 5 рисунків, 2 додатка. Перелік посилань включає 19 джерел. Об’єкт дослідження: особистісна тривожність підлітків. У сучасному світі, де освіта відіграє ключову роль у подальшому життєвому успіху і задоволенні, важливо зрозуміти, як тривожність може впливати на навчальну діяльність підлітків. Дані з цього дослідження можуть стати підґрунтям для розробки та впровадження психологічних інтервенцій, спрямованих на зменшення тривожності та поліпшення навчальних результатів підлітків. Підлітковий період є часом інтенсивних змін фізіологічного, психічного та соціального характеру. Підлітки постійно стикаються з вимогами які ставлять перед ними батьки, навчальна система, самооцінка, соціальні відносини та інші фактори їхнього оточуючого середовища. Також через ряд важливих контекстуальних факторів, таких як тотальний карантин, дистанційне навчання потім воєнний конфлікт - тривожність підлітків може зростати. Ці фактори можуть суттєво впливати на психологічний стан підлітків і стати перешкодою для їх навчання та академічного успіху. Наукова новизна дослідження полягають у розширенні уявлень про психологічні особливості тривожності підлітків як чинника навчальної неуспішності. Доведено, що влив тривожності підлітків на їх навчальну неуспішність, які можуть бути зафіксовані, формально, змістовно описані та проаналізовані.
EN : The work is presented on 50 pages of printed text, 5 figures, 2 appendices. The list of references includes 19 sources. Object of research: personal anxiety of teenagers. In today's world, where education plays a key role in later life success and satisfaction, it is important to understand how anxiety can affect the academic performance of adolescents. The data from this study can become the basis for the development and implementation of psychological interventions aimed at reducing anxiety and improving academic performance of adolescents. Adolescence is a time of intense physiological, mental and social changes. Adolescents are constantly faced with the demands placed on them by their parents, the educational system, self-esteem, social relations and other factors of their environment. Also, due to a number of important contextual factors, such as total quarantine, distance learning, then a military conflict - the anxiety of teenagers can increase. These factors can significantly affect the psychological state of adolescents and become an obstacle to their learning and academic success. The scientific novelty of the study consists in the expansion of ideas about the psychological features of adolescent anxiety as a factor in academic failure. It has been proven that the influence of adolescent anxiety on their academic failure, which can be recorded, formally, meaningfully described and analyzed.