Інституційний репозитарій ЗНУ

Соціально-педагогічна профілактика впливу корейської субкультури на підлітків

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Зикова, Дар’я Віталіївна
dc.date.accessioned 2023-06-25T09:27:44Z
dc.date.available 2023-06-25T09:27:44Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/12414
dc.description Зикова Д. В. Соціально-педагогічна профілактика впливу корейської субкультури на підлітків : кваліфікаційна робота бакалавра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник О. Г. Лещенко. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 48 с. uk
dc.description.abstract UA : Кваліфікаційна робота: 48 с., 53 джерела, 6 додатків. Об’єкт дослідження: вплив корейської субкультури на соціалізацію підлітків. Предмет дослідження: зміст, форми та методи соціально-педагогічної профілактики негативного впливу корейської субкультури на підлітків. Метою дослідження: теоретично обґрунтувати програму соціально-педагогічної профілактики негативного впливу корейської субкультури на соціалізацію підлітків. Для досягнення даної мети, нами були поставлені такі завдання: 1. Розкрити сутність та зміст корейської субкультури як мезофактора соціалізації. 2. Проаналізувати закордонний та вітчизняний досвід профілактики негативного впливу субкультури. 3. Виявити особливості становлення корейської субкультури. 4. Визначити особливості соціалізації підлітків в межах корейської субкультури. 5. Розробити програму соціально-педагогічної профілактики негативного впливу корейської субкультури на підлітків. Методи дослідження: теоретичні – аналіз наукової літератури, порівняння та узагальнення, обґрунтування соціально-педагогічної профілактики; емпіричні –методи накопичення первинної інформації про стан досліджуваного явища (спостереження, опитування, тестування, експертна оцінка). Теоретична значущість: кваліфікаційної роботи полягає в обґрунтуванні програми соціально- педагогічної профілактики впливу корейської субкультури. Практична значущість: кваліфікаційної роботи полягає в тому, що матеріали дослідження можуть бути використаними в практичній діяльності соціальних педагогів щодо ознайомлення та попередження негативного впливу корейської субкультури на підлітків. Галузь використання: загальноосвітні школи, центр соціальних служб, навчально-виховні заклади, центри освіти та розвитку. uk
dc.description.abstract EN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, list of literature (53 items), 6 addenda on 23 pages. The qualifying work volume is 79 pages long, 48 of them – main text. The qualifying work gives theoretical survey and describes the methodology of the experimental study of the influence of Korean subculture on the socialization of adolescents. Object of research: the influence of Korean subculture on the socialization of adolescents. Subject of the study: content, forms and methods of social and pedagogical prevention of the negative influence of the Korean subculture on the socialization of adolescents. Purpose of the study: to theoretically substantiate the program of social and pedagogical prevention of the negative influence of the Korean subculture on the socialization of adolescents. To achieve this goal, we set the following objectives: 1. To reveal the essence and content of Korean subculture as a mesofactor of socialization. 2. To analyze the foreign and domestic experience of the influence of subculture on adolescents. 3. To determine the formation of the Korean subculture. 4. Тo determine the peculiarities of socialization of adolescents within the Korean subculture. 5. To reveal the content, forms and methods of social and pedagogical prevention of the influence of the Korean subculture on adolescents. Research methods: theoretical - analysis of scientific literature, comparison and generalization, substantiation of social and pedagogical prevention; empirical - methods of accumulating primary information about the state of the phenomenon under study (survey, expert evaluation); Theoretical significance: the qualification work is to substantiate of the program of social and pedagogical prevention of the influence of Korean subculture. Practical significance: the qualification work is that research materials can be used in practical activities social educators to familiarize and prevent the negative impact of of the Korean subculture on adolescents. Field of use: secondary schools, centers of social services, educational institutions, centers of education and development. The part 1 «Theoretical foundations of prevention of the influence of Korean subculture on the socialization of adolescents» reveals the basic concepts and influence of Korean subculture on the socialization of adolescents are revealed. The part 2 «Social and pedagogical prevention of the influence of Korean subculture on adolescents» contains a prevention program and research methodology. The analysis of the study results proved the effectiveness of the program of socio-pedagogical prevention of the negative impact of the Korean subculture on the socialization of adolescents. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject соціалізація uk
dc.subject мезофактор соціалізації uk
dc.subject підлітки uk
dc.subject субкультура uk
dc.subject корейська субкультура uk
dc.subject соціально-педагогічна профілактика uk
dc.subject socialization uk
dc.subject adolescents uk
dc.subject mesofactors of socialization uk
dc.subject subculture uk
dc.subject Korean subculture uk
dc.subject social and pedagogical prevention uk
dc.title Соціально-педагогічна профілактика впливу корейської субкультури на підлітків uk
dc.type Робота бакалавра uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу