UA : Об’єкт дослідження – це особливості застосування специфічних
технологій формату тревел-програм на телебаченні та їх використання під час
створення авторських відеоматеріалів жанру «подорожній нарис».
Предмет дослідження – сукупність засобів створення медіапродукту
розважально-інформаційного спрямування у жанрі подорожнього нарису та їх
практичне використання у виробництві авторських тревел-програм, розміщених
на платформі YouTube.
Мета роботи – створення серії подорожніх нарисів для телебачення, які
відповідають вимогам формату тревел-програм та технологіям інфотейменту,
описаним у сучасній науковій літературі.
Для досягнення мети дослідження ми виконали такі завдання:
1) визначити теоретичні засади формування тревел-журналістики та
окреслити головні компоненти жанру подорожнього нарису.
2) проаналізувати український медіапростір відносно тенденцій
формування українського сегменту тревел-журналістики на телебаченні.
3) створити цикл відеоматеріалів про подорожі з дотриманням
особливостей структури та інформаційного наповнення тревел-програм.
4) описати формально-змістові складники творчого проєкту, використані
авторські інструменти при створенні медіапродукту та соціально-психологічні
фактори у формуванні потенційної цільової аудиторії.
Формально-змістові характеристики проєкту. Кваліфікаційна робота
бакалавра на тему «Тревел-журналістика під час війни» виконана на 32
сторінках. Її структура передбачає вивчення загальних тенденцій та технологій
виробництва тревел-програм та практичної роботи при застосуванні набутих
знань і навичок під час реалізації відеоматеріалів. Творчий проєкт
4
представлений добіркою телевізійних матеріалів формату тревел-програм,
створених для публікації на платформі YouTube, з обов’язковим використанням
в них технологій та особливостей подорожнього нарису. Уся серія програм про
мандри складається з п’яти відеоматеріалів розважально-пізнавального
спрямування, з середнім хронометражем випуску у 6 хвилин. Кожен матеріал
порушує певну соціально-психологічну, культурну або політичну
проблематику (діалектизми української мови, театральне життя під час війни,
особливості архітектури Західної України, музей декомунізації у Києві). Вибір
тем зумовлений актуальністю ідей просування та популяризації української
мови, культури, історії, традицій та звичаїв народу.
Головна мета проєкту – «занурити» глядача у віртуальну подорож до
цікавих та маловивчених місць України, при цьому спонукаючи аудиторію до
критичного аналізу інформації щодо суспільно значущих тем, які виникли
внаслідок війни. І навпаки, розважально-пізнавальна специфіка програми
допоможе глядачам відволіктися від несприятливих зовнішніх та внутрішніх
факторів, відчути ефект релаксації та психологічного заспокоєння.
EN : The bachelor’s thesis is dedicated to the research and analysis of such an
important topic as travel programs in the domestic media space. This topic is
relevant, as the phenomenon of tourism is intensively popularized in the mass media.
The object of the study is the application of specific technologies in the format
of travel programs on television and their use during the creation of original video
materials of the "travel essay" genre. The subject of the study is a set of means of
creating an entertainment-informational media product in the genre of a travel essay
and their practical use in the production of author's travel programs posted on the
YouTube platform.
The main goal of the work is to create a series of travel essays for television
that meet the requirements of the format of travel programs and infotainment
technologies described in modern scientific literature.
To do this, you need to perform the following tasks:
1. To determine the theoretical foundations of the formation of travel
journalism and outline them.
2. To analyze the Ukrainian media space in terms of trends in the formation of
the Ukrainian segment of travel journalism on television.
3. Create a cycle of video materials about travel in compliance with the
structure and information content of the trail program.
4. Describe the formal and substantive components of a creative project, the
author's tools used in the creation of a media product, and socio-psychological factors
in the formation of a potential audience.
So, the study reveals the essence of such a concept as "travel journalism", as
well as describes its classification and characteristics of the genre. First, the
theoretical aspect of the "travel essay" on television was investigated. Secondly, a
content analysis of modern counterparts of travel programs was carried out. Thirdly,
the author's series of travel programs in the amount of 5 pieces was implemented.
50
The main goal of the project is to involve the viewer in a virtual journey
through little-known places of Ukraine, with the aim of informing, entertaining and
communicating with the audience.