UA : Кваліфікаційна робота: «Управління маркетингом на підприємстві»: 68
сторінок, 9 таблиць, 22 рисунки, 37 джерел.
Актуальність роботи обумовлена значущістю маркетингу в роботі
продуктового ритейлу, оскільки він забезпечує отримання довгострокових
конкурених перваг та лояльність споживачів до мережі, зростання
прибутковості компанії.
Об’єкт дослідження – мережа супермаркетів «АТБ маркет».
Предмет дослідження – процес управління маркетингом торговельної
мережі «АТБ маркет».
Метою кваліфікаційної роботи є дослідження теоретичних основ, аналіз
існуючої системи управління маркетингом об’єкта дослідження, розробка
практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності маркетингової
діяльності торговельної мережі «АТБ маркет».
Інформаційну базу роботи становлять ресурси мережі Інтернет, наукові
праці вітчизняних і зарубіжних дослідників, матеріали науково-практичних
конференцій, навчальні посібники, управлінська та фінансова звітність ТОВ
«АТБ маркет». В роботі інформація узагальнена і відображена за допомогою
таблиць, графіків, схем.
Під час виконання роботи було розглянуто теоретичні основи
управління маркетингом, оцінено існуючу систему управління маркетинговою
діяльністю мережі «АТБ маркет», запропоновано напрямки підвищення
ефективності управління маркетингом «АТБ маркет».
EN : Qualification work: "Marketing management at the enterprise": 68 pages, 9
tables, 22 figures, 37 sources.
The relevance of the work is due to the importance of marketing in the work
of food retail, as it ensures obtaining long-term competitive advantages and
consumer loyalty to the network, the growth of the company's profitability.
The object of the study is the "ATB Market" supermarket chain.
The subject of the study is the marketing management process of the "ATB
Market" trade network.
The purpose of the qualification work is the study of theoretical foundations,
the analysis of the existing marketing management system of the research object, the
development of practical recommendations for increasing the effectiveness of the
marketing activity of the "ATB Market" trade network.
The information base of the work consists of Internet resources, scientific
works of domestic and foreign researchers, materials of scientific and practical
conferences, training manuals, management and financial reporting of LLC "ATB
Market". In the work, the information is summarized and displayed using tables,
graphs, and diagrams.
During the performance of the work, the theoretical foundations of marketing
management were considered, the existing management system of the marketing
activity of the "ATB Market" network was evaluated, directions for improving the
effectiveness of marketing management of "ATB Market" were proposed.