UA : Робота викладена на 64 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 35 джерел. Об’єктом дослідження є айдентика у дизайн-проєктуванні. Предметом є дослідження концепції айдентики книжкового магазину. Мета дослідження: спроєктувати айдентику книжкового магазину «ПОЧИТАЙКО». В роботі представлено результати розробки айдентики книжкового магазину «ПОЧИТАЙКО» з урахуванням проблеми становлення сучасної національної самосвідомості та врахування етнонаціонального колориту, зокрема, базуючись на дослідженні графіки Г. Нарбута.
EN : The work is presented on 64 pages of printed text. The list of references includes 35 sources. The object of research is identity in design. The subject is a study of the concept of the identity of a bookstore. The purpose of the study: to design the identity of the «POCHITAIKO» bookstore. The paper presents the results of the development of the identity of the «POCHITAIKO» bookstore, taking into account the problem of the formation of modern national self-awareness and taking into account the ethno-national flavor, in particular, based on the study of the graphics of H. Narbut.