Інституційний репозитарій ЗНУ

Показники адаптації до навчальних навантажень дітей шкільного віку із різними хронотипами

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мудревська, Руслана Дмитрівна
dc.date.accessioned 2020-03-13T13:11:57Z
dc.date.available 2020-03-13T13:11:57Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1559
dc.description Мудревська Р. Д. Показники адаптації до навчальних навантажень дітей шкільного віку із різними хронотипами : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 091 "Біологія" / наук. керівник Є. Ю. Гороховський. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 73 с. uk
dc.description.abstract UA : У кваліфікаційній роботі 73 сторінки, 4 таблиці, 2 малюнка, було використано 89 літературних джерел, з них 46 – на іноземній мові, у тому числі 17 за останні 5 років. Актуальність роботи обумовлена тим, що в умовах освітнього процесу ефективність навчання значною мірою залежить від ранкових та вечірніх годин, тобто від хронотипу, який є однією з ключових характеристик адаптації школярів до навчальних навантажень. Тому значний інтерес становить дослідження показників адаптації до навчальних навантажень осіб шкільного віку, які належать до різних хронотипів. Об'єкт дослідження: адаптаційний потенціал осіб із різними хронотипами. Предмет дослідження: показники адаптації до навчальних навантажень осіб шкільного віку, які належать до різних хронотипів . Мета дослідження: оцінка особливостей показників адаптаційного потенціалу осіб шкільного віку із різними хронотипами за умов впливу навчальних навантажень. У кваліфікаційній роботі показано, що найбільш частим серед дітей молодшого шкільного віку є ранковий хронотип, причому особі із цим хронотипом характеризуються найгіршими показниками енергопотенціалу серцево-судинної системи та адаптаційного потенціалу, порівняно із особами, які належать до індиферентного та вечірнього хронотипів. З віком, відносна частота осіб із ранкових хронотипом зменшується, а осіб із індиферентним та вечірні хронотпами навпаки, збільшується. При цьому відмінності середніх значень показників адаптації стають значно менш вираженими. Новизна роботи полягає у досліджені адаптаційного потенціалу учнів КЗ «Синельниківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1» Синельниківської міської ради молодшого, середнього та старшого шкільного віку, які належать до різних хронотипів. uk
dc.description.abstract EN : The qulification work consist of the 73 pages, 4 tables, 2 drawings, 89 literary sources were used, 46 of them - in a foreign language, and 17 of them published at last 5 years. The actuality of the work is due to the fact that in the educational process, the effectiveness of learning depends largely on the morning and evening hours, that is, on the chronotype, which is one of the key characteristics of the adaptation of students to the workload. Therefore, it is of great interest to study the indicators of adaptation to school workloads of schoolchildren belonging to different chronotypes. Object of study: adaptation potential of persons with different chronotypes. Subject of study: indicators of adaptation to school workloads of schoolchildren belonging to different chronotypes. Aim of the study: to evaluate the characteristics of indicators of adaptive potential of schoolchildren with different chronotypes under the influence of educational load. It was shown that the most common among young children is the morning chronotype, with the person with this chronotype characterized by the worst indicators of cardiovascular energy and adaptive capacity, compared with persons belonging to the indifferent and evening chronotype. With age, the relative frequency of persons with morning chronotype decreases, and persons with indifferent and evening chronotpes, on the contrary, increases. At the same time, the differences in the average values of adaptation indicators become much less pronounced. The novelty of the work in the study of the adaptation potential of students of the Synelnykivka school of I-III degrees № 1 of junior, middle and senior school age, belonging to different chronotypes. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject хронотип uk
dc.subject адаптація uk
dc.subject діти uk
dc.subject шкільний вік uk
dc.subject навчальне навантаження uk
dc.title Показники адаптації до навчальних навантажень дітей шкільного віку із різними хронотипами uk
dc.type Магістерська робота uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу