ZNU Institutional Repository

Викладання історії України в радянській школі

Show simple item record

dc.contributor.author Бєлаш, Тетяна Анатоліївна
dc.date.accessioned 2023-12-19T13:10:54Z
dc.date.available 2023-12-19T13:10:54Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17348
dc.description Бєлаш Т. А. Викладання історії України в радянській школі : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 014 "Середня освіта (Історія)" / наук. керівник Ф. Г. Турченко. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 76 с. uk
dc.description.abstract UA : Кваліфікаційна робота складається із 76 сторінок, містить 54 джерела. Об’єкт дослідження є історична освіта в радянський період. Предметом дослідження є викладання історії України в радянській школі, процес становлення та розвитку змісту і методики історичної освіти в радянській період. Мета дипломного дослідження: аналіз змісту та структури навчання історії України через призму особливостей методики викладання історії в радянський період. Дослідити наслідки політики русифікації на формування методики навчання історії в радянській школі. Наукова новизна полягає у створенні умов для ґрунтовного вивчення історії України радянського періоду і впливу комуністичної ідеології на розвиток історичної галузі освіти. Українська історична наука знаходяться в стадії пошуку та становлення нових дослідницьких парадигм, визначення свого місця в європейському культурному середовищі і світовому історичному співтоваристві, геополітичних процесах і саме тому актуальним є вивчення радянського періоду історіографії для формування принципово нових методик навчання історії. В результаті досліджень можна зробити наступні висновки: 1. Процес русифікації мав негативний вплив на формування змісту та структури навчального матеріалу з історії України в радянській період. 2. Проаналізувавши вплив політики радянської влади в сфері шкільної історичної освіти пріоритетним напрямком є розвиток історичної освітньої галузі, яка ґрунтується на історичних фактах, хронології, дослідженнях і виключає ідеологічну складову або політичний вплив; 3. Для оновлення матеріалу і впровадження кардинальних змін в історичне навчання в сучасній українській школі, необхідно врахувати всі переваги та недоліки радянської історичної науки та системи навчання історії. 4. В результаті доведених фактів викривлення історії України та підпорядкування їх відповідно ідеології тоталітарного режиму при викладанні курсу історії в радянській школі пріоритетним напрямком є в процесі навчання історії в сучасній українській школі спиратися на архівні документи, відкриті джерела та доведені історичні факти. 5. Незалежна українська держава потребує власного історичного минулого – неупередженого, переосмисленого, без радянського ідеологічного забарвлення, науково обґрунтованого саме тому зміст сучасної історичної освітньої галузі потребує ґрунтовного переосмислення та кардинальних змін у підходах та методах навчання. uk
dc.description.abstract EN : The qualification work consists of 76 pages, contains 54 sources. The object of the study is historical education in the Soviet period. The subject of the study is teaching of the history of Ukraine in the Soviet school, the process of formation and development of the content and methods of historical education in the Soviet period. The purpose of the diploma research: analysis of the content and structure of teaching the history of Ukraine through the prism of the peculiarities of the methodology of teaching history in the Soviet period. To investigate the consequences of the policy of Russification on the formation of the methodology of teaching history in the Soviet school. Scientific novelty consists in creating conditions for a thorough study of the history of Ukraine during the Soviet period and the influence of communist ideology on the development of the historical field of education. Ukrainian historical science is at the stage of finding and establishing new research paradigms, determining its place in the European cultural environment and the world historical community, geopolitical processes, and that is why the study of the Soviet period historiography is relevant for the formation of fundamentally new methods of teaching history. As a result of the research, the author came to the following conclusions: 1. The process of Russification had a negative impact on the formation of the content and structure of educational material on the history of Ukraine in the Soviet period. 2. After analyzing the influence of the policy of the Soviet government in the field of school historical education the priority direction is the development of the historical educational field, which is based on historical facts, chronology, research, and excludes an ideological component or political influence. 3. In order to update the material and implement radical changes in historical education in a modern Ukrainian school it is necessary to take into account all the advantages and disadvantages of the Soviet historical science and the history education system 4. As a result of the proven facts of the distortion of the history of Ukraine and their subordination accordingly to the ideology of the totalitarian regime when teaching a history course in a Soviet school, the priority direction in the process of teaching history in a modern Ukrainian school is to rely on archival documents, open sources and proven historical facts. 5. An independent Ukrainian state needs its own historical past – unbiased, rethought, without Soviet ideological colouring, scientifically based; that is why the content of the modern historical educational field needs a thorough rethinking and radical changes in approaches and teaching methods. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject більшовики uk
dc.subject історична освіта uk
dc.subject суспільствознавство uk
dc.subject інтернаціоналізм uk
dc.subject націоналізм uk
dc.subject патріотизм uk
dc.subject сталінізм uk
dc.subject радянська школа uk
dc.subject державна політика uk
dc.subject "радянська людина" uk
dc.subject Bolsheviks uk
dc.subject historical education uk
dc.subject social studies uk
dc.subject internationalism uk
dc.subject nationalism uk
dc.subject patriotism uk
dc.subject Stalinism uk
dc.subject Soviet school uk
dc.subject state policy uk
dc.subject “Soviet man” uk
dc.title Викладання історії України в радянській школі uk
dc.type Магістерська робота uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics