Інституційний репозитарій ЗНУ

Надання соціально-педагогічної допомоги сім’ям, що опинились у складних життєвих обставинах під час воєнного стану

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Закарлюка, Юлія Юріївна
dc.date.accessioned 2023-12-26T13:19:02Z
dc.date.available 2023-12-26T13:19:02Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17527
dc.description Закарлюка Ю. Ю. Надання соціально-педагогічної допомоги сім’ям, що опинились у складних життєвих обставинах під час воєнного стану : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник І. В. Татьянчікова. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 83 с. uk
dc.description.abstract UA : Кваліфікаційна робота: 83 с., 4 таблиці, 57 джерел, 3 додатки. Об’єкт кваліфікаційної роботи: процес соціально-педагогічної допомоги сім’ям, що опинились у складних життєвих обставинах. Предмет кваліфікаційної роботи: програма соціально-педагогічної допомоги сім’ям, що опинились у складних життєвих обставинах, під час воєнного стану. Мета кваліфікаційної роботи: розробити та теоретично обгрунтувати програму допомоги сім’ям, що опинилися у складній життєвій ситуації, під час воєнного стану. Методи дослідження: теоретичні: аналіз і узагальнення теоретичних джерел з теми дослідження; емпіричні: опитування, анкетування; інтерв’ю; спостереження. Теоретичне значення полягає у визначенні понять «сім’я СЖО» та «міжособистісний конлікт», та обґрунтуванні особливостей соціально-педагогічної допомоги сім’ям СЖО під час воєнного стану. Практична значущість полягає у розробці програми надання соціально-педагогічної допомоги людям сімям СЖО з можливістю подальшого її використання в центрах соціальних служб ( надання соціальних послуг). Галузь використання: центри соціальних служб, центри соціального обслуговування, психологічні служби. uk
dc.description.abstract EN : The qualification work consists of an introduction, 2 parts, findings, a list of references (57 items). Families in difficult life circumstances are characterized as families that have lost their educational opportunities due to the occurrence of such conditions that violate normality. life activity of one or more family members, the consequences of which they cannot overcome on their own. One of the main problems of families in difficult life circumstances is interpersonal conflicts. Interpersonal family conflicts during martial law can be particularly complex and difficult to resolve, as families face multiple stressors that include threats to personal safety, economic hardship, separation from close family members, and a general climate of insecurity and anxiety. The purpose of the study: to develop and theoretically substantiate a program of assistance to families in a difficult life situation during martial law. The research tasks: 1) To determine the essence of the concept of «family in difficult life circumstances C», the causes of the phenomenon of «difficult life circumstances» 2) To determine the essence of the concept of «Conflict» and the features of interpersonal conflicts 3) To analyze the legal framework and domestic and foreign experience of socio-pedagogical assistance to families in difficult life circumstances. 4) To develop a program of socio-pedagogical assistance to the families in difficult life circumstances to resolve interpersonal conflicts during martial law. The object of the study: the process of socio-pedagogical assistance to families in difficult life circumstances. The subject of the study: the program of social and pedagogical assistance to families who found themselves in difficult life circumstances during the martial law. Part 1 « Theoretical aspects of socio-pedagogical assistance to families in difficult life circumstances during martial law» the ability of families in difficult life circumstances to function is revealed, the essence and essence of the concept of «conflict» is revealed, as well as the peculiarities of interpersonal conflicts are revealed, and the essence and content of socio-pedagogical assistance to families families in difficult life circumstances are explained. Part 2 « The program of socio-pedagogical assistance to families in difficult life circumstances during martial law» the method of diagnosing the nature of parent-child relationships and the degree of conflict in families families in difficult life circumstances was cursed, and a program of socio-pedagogical assistance to families families in difficult life circumstances during martial law was developed. The results of the research can be used for the socio-pedagogical assistance to families in difficult life circumstances in social service centers and psychological services. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject сім'ї СЖО uk
dc.subject конфлікти uk
dc.subject соціально-педагогічна допомога uk
dc.subject воєнний стан uk
dc.subject families in difficult life circumstances uk
dc.subject conflicts uk
dc.subject social and pedagogical assistance uk
dc.subject martial law uk
dc.title Надання соціально-педагогічної допомоги сім’ям, що опинились у складних життєвих обставинах під час воєнного стану uk
dc.type Магістерська робота uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу