dc.contributor.author |
Репенко, Дмитро Леонідович |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-04T11:53:48Z |
|
dc.date.available |
2024-01-04T11:53:48Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17776 |
|
dc.description |
Репенко Д. Л. Самореалізація особистості викладача в умовах закладу вищої освіти : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» / наук. керівник О. І. Іваницький. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 80 с. |
uk |
dc.description.abstract |
UA : Мета дослідження: здійснити теоретичний аналіз змісту, розвитку та умов самореалізації викладачів закладів вищої освіти та експериментально апробувати програму тренінгових занять. Об’єкт дослідження: процес самореалізації особистості викладача закладу вищої освіти. Предмет дослідження: особливості самореалізації викладача в умовах закладу вищої освіти. У роботі визначено зміст поняття «самореалізація викладача закладу вищої освіти»; досліджено проблему самореалізації викладача закладу вищої освіти з огляду на зроблені раніше дослідження; розкрито умови успішної самореалізації особистості викладача закладу вищої освіти; розроблено та експериментально перевірено ефективність тренінгових занять які забезпечать самореалізацію викладача закладу вищої освіти; розроблено рекомендації викладачам закладів вищої освіти для досягнення ними професійно-особистісної самореалізації. Практичне значення одержаних результатів полягає у тому, що розроблено та впроваджено методику діагностики самореалізації особистості викладача ЗВО; розроблено методичні рекомендації викладачам закладів вищої освіти для досягнення ними професійно-особистісної самореалізації. |
uk |
dc.description.abstract |
EN : The purpose of the study: to carry out a theoretical analysis of the content, development and conditions of self-realization of teachers of higher education institutions and experimentally test the program of training classes. The object of research: the process of self-realization of the personality of a teacher of a higher education institution. The subject of the study: peculiarities of the teacher's self-realization in the conditions of a higher education institution. The work defines the content of the concept of "self-realization of a teacher of a higher education institution"; the problem of self-realization of a teacher of a higher education institution was investigated in view of the previously conducted research; the conditions for successful self-realization of the personality of a teacher of a higher education institution are revealed; developed and experimentally verified the effectiveness of training classes that will ensure self-realization of a teacher of a higher education institution; recommendations were developed for teachers of higher education institutions to achieve their professional and personal self-realization. The practical significance of the obtained results lies in the fact that the method of diagnosis of the self-realization of the personality of the teacher of higher educational institutions has been developed and implemented; methodical recommendations were developed for teachers of higher education institutions to achieve their professional and personal self-realization. |
uk |
dc.language.iso |
uk |
uk |
dc.subject |
самореалізація |
uk |
dc.subject |
педагогічна культура |
uk |
dc.subject |
самореалізація викладача закладу вищої освіти |
uk |
dc.subject |
самовизначення |
uk |
dc.subject |
творча самореалізація |
uk |
dc.subject |
творчий потенціал |
uk |
dc.subject |
тренінг |
uk |
dc.subject |
self-realization |
uk |
dc.subject |
pedagogical culture |
uk |
dc.subject |
self-realization of a teacher in an institution of higher education |
uk |
dc.subject |
self-determination |
uk |
dc.subject |
creative self-realization |
uk |
dc.subject |
creative potential |
uk |
dc.subject |
training |
uk |
dc.title |
Самореалізація особистості викладача в умовах закладу вищої освіти |
uk |
dc.type |
Магістерська робота |
uk |