UA : Робота викладена на 65 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 52 джерела. Мета дослідження: розроблення і теоретичне обґрунтування педагогічних умов формування здоров’язбережувальної компетентності у дітей старшого дошкільного віку. Об’єкт дослідження: процес формування здоров’язбережувальної компетентності у дітей старшого дошкільного віку. Предмет дослідження: педагогічні умови формування здоров’язбережувальної компетентності у дітей старшого дошкільного віку. У кваліфікаційній роботі проаналізовано сутність ключових понять дослідження; з’ясовано стан досліджуваної проблеми в педагогічній теорії та практиці сучасної дошкільної освіти; теоретично обґрунтовано модель педагогічних умов формування здоров’язбережувальної компетентності у дітей старшого дошкільного віку.
EN : The work is presented on 65 pages of printed text. The list of references includes 52 sources. The purpose of the study: development and theoretical substantiation of pedagogical conditions for the formation of health-saving competence in children of older preschool age. The object of the study: the process of formation of health-preserving competence in children of older preschool age. The subject of the study: pedagogical conditions for the formation of health care competence in children of older preschool age. The qualification work analyzed the essence of the key concepts of the research; the state of the investigated problem in pedagogical theory and practice of modern preschool education is clarified; the model of pedagogical conditions for the formation of health-saving competence in children of older preschool age is theoretically substantiated.