UA : Робота викладена на 55 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 20 джерел. Мета роботи: дослідити особливості розвитку мовлення дітей дошкільного віку засобом казкотерапії. Обєкт дослідження: мовлення дітей дошкільного віку. Предмет дослідження: розвиток мовлення дошкільного віку. У кваліфікаційній роботі з’ясована проблема розвитку мовлення дітей дошкільного віку у психолого-педагогічній літературі; значення та роль казки у вихованні дітей дошкільного віку; особливості розвитку мовлення дітей дошкільного віку засобом казкотерапії; дослідження стану розвитку мовлення дітей дошкільного віку; педагогічні умови використання казкотерапії, як засобу розвитку мовлення дітей дошкільного віку.
EN : The work is presented on 55 pages of printed text. The list of references includes 20 sources. The purpose of the work: to investigate the peculiarities of the speech development of preschool children by means of fairy-tale therapy. Object of research: speech of preschool children. The subject of research: the development of speech of preschool age. In the qualification work, the problem of speech development of preschool children in psychological and pedagogical literature is clarified; the meaning and role of fairy tales in the education of preschool children; peculiarities of the speech development of preschool children by means of fairy-tale therapy; research on the state of speech development of preschool children; pedagogical conditions of using fairy-tale therapy as a means of speech development of preschool children.