UA : Кваліфікаційна робота складається з 59 сторінок, 3 таблиць, 56 літературних джерел.
Об’єкт дослідження – водний похід першої категорії складності.
Мета дослідження – виявлення рівня оптимальних навантажень для розвитку загальної витривалості учнів середнього шкільного віку під впливом водного походу першої категорії складності.
Методи дослідження – теоретичний аналіз науково-методичної літератури за темою, оцінка рівня загальної витривалості, спостереження, співбесіди та анкетування, методи математичної статистики (визначення середнього арифметичного значення ( ); середнього квадратичного відхилення ( ); помилки середнього арифметичного (m); критерію достовірності Стюдента (t).
Аналіз рівня загальної витривалості юнаків та дівчат на початку експерименту мав загально вікові особливості. В кінці експерименту в показниках загальної витривалості спостерігалися вірогідні відмінності між показниками до водного походу першої категорії складності та після його завершення. Аналіз отриманих результатів показав, що після проходження водного походу першої категорії складності у досліджуваних, як дівчат, так і хлопців відбувся статистично вірогідний приріст рухових здібностей, що відповідають специфіці щоденного навантаження, зокрема швидкості, спритності та швидкісно-силової витривалості і є оптимальними.
Дослідження дає підставу стверджувати, що заняття водним туризмом позитивно вплинули на поліпшення рівня загальної витривалості та є оптимальними як рівень фізичного навантаження для учнів середнього шкільного віку.
EN : The thesis consists of 59 pages, 3 tables, 56 literary sources.
The object of study is a water hike of the first difficulty category.
The purpose of the study is to identify the level of optimal loads and indicators of the general endurance of middle school students under the influence of a water march of the first category of complexity.
Research methods - theoretical analysis of the scientific and methodological literature on the topic, assessment of the level of general endurance, observation, interviews and questionnaires, methods of mathematical statistics (determination of arithmetic mean ( ); standard deviation ( ); errors of arithmetic (m); criterion (t).
Analysis of the level of endurance of boys and girls at the beginning of the experiment had generally age-specific features. At the end of the experiment, the overall endurance indicators showed significant differences between the indicators before the water hike of the first difficulty category and after its completion. The analysis of the obtained results showed that after passing the water campaign of the first category of difficulty in the studied, both girls and boys, there was a statistically significant increase in motor abilities, corresponding to the specificity of daily load, in particular speed, agility and speed-endurance and are optimal.
The study suggests that water tourism has had a positive effect on improving endurance and is optimal as a level of exercise for middle school students.