UA : Робота викладена на 91 сторінці друкованого тексту, містить 3 таблиці, 2 рисунка, 3 додатки. Перелік посилань включає 58 джерел. Мета дослідження: визначити та теоретично обґрунтувати педагогічні умови формування професійної комунікативної компетентності майбутніх учителів-філологів у процесі бакалаврської підготовки. Об’єкт дослідження: професійна підготовка майбутніх учителів-філологів. Предмет дослідження: педагогічні умови формування професійної комунікативної компетентності майбутніх учителів-філологів. У роботі проаналізувати стан дослідження проблеми формування професійної комунікативної компетентності майбутніх учителів у вітчизняній та зарубіжній літературі; охарактеризувати структуру професійної комунікативної компетентності майбутніх учителів-філологів; визначити та обґрунтувати педагогічні умови формування професійної комунікативної компетентності майбутніх учителів-філологів; конкретизувати критерії, показники та рівні сформованості професійної комунікативної компетентності майбутніх учителів-філологів; з’ясувати стан сформованості професійної комунікативної компетентності майбутніх учителів-філологів; розробити програму формування професійної комунікативної компетентності майбутніх учителів-філологів. Практичне значення роботи полягає у розробці програми організації процесу формування професійної комунікативної компетентності майбутніх учителів-філологів у процесі бакалаврської підготовки.
EN : The work is presented on 91 pages of printed text, contains 3 tables, 2 figures, 3 appendices. The list of references includes 58 sources. The purpose of the study: to determine and theoretically substantiate the pedagogical conditions for the formation of professional communicative competence of future philology teachers in the process of undergraduate training. Object of research: professional training of future philology teachers. The subject of the study: pedagogical conditions for the formation of professional communicative competence of future philology teachers. In the work, analyze the state of research on the problem of formation of professional communicative competence of future teachers in domestic and foreign literature; to characterize the structure of professional communicative competence of future philology teachers; to determine and substantiate the pedagogical conditions for the formation of professional communicative competence of future philology teachers; specify the criteria, indicators and levels of formation of professional communicative competence of future philology teachers; to find out the state of formation of professional communicative competence of future philology teachers; to develop a program for the formation of professional communicative competence of future philology teachers. The practical significance of the work consists in the development of a program for the organization of the process of formation of professional communicative competence of future philology teachers in the process of bachelor's training.