UA : Дипломна робота виконана на 75 сторінках друкованого тексту, містить 7
таблиць, 2 рисунки. Перелік посилань включає 50 джерел, з них іноземних - 3.
Об’єкт дослідження - діти дошкільного віку.
Мета роботи полягає у вивченні та аналізу взаємозв'язку між типом
темпераменту та показниками пам'яті та уваги у дітей дошкільного віку.
Актуальність роботи обумовлена прагненням розуміти та вивчити
показники пам'яті та уваги дітей дошкільного віку з різним типом
темпераменту. Це дослідження має важливе значення для більш глибокого
розуміння індивідуальних різниць у психологічному розвитку дітей та може
служити основою для розробки ефективних педагогічних стратегій та програм.
Методи дослідження - психологічні, психофізіологічні, математичні,
статистичні.
В результаті роботи були вивчені типи темпераменту дітей,
використовуючи методи спостереження та анкетування, визначені особливості
показників уваги та пам’яті дітей залежно від типу темпераменту та проведена
інтегральна оцінка пам’яті та уваги дітей з різним типом темпераменту.
Результати досліджень можуть мати педагогічне застосування у
дошкільних закладах. Також можуть бути розроблені індивідуальні підходи до
педагогічної підтримки дітей з різним типом темпераменту для досягнення
оптимальних результатів у навчанні та соціальній взаємодії.
EN : Graduate work on 75 pages of printed text, illustrated by 2 pictures and contains
7 tables. It uses 50 of literary sources, including 3 in English.
The object of the study there are children of preschool age.
The purpose of the work is to study and analyze the relationship between the
type of temperament and indicators of memory and attention in preschool children
The relevance of the work is due to the desire to understand and study the
indicators of memory and attention of preschool children with different types of
temperament. This research is important for a deeper understanding of individual
differences in the psychological development of children and can serve as a basis for
the development of effective pedagogical strategies and programs.
Research methods: psychological, psychophysiological, mathematical,
statistical.
As a result of the work, the types of children's temperament were studied using
observation and questionnaire methods, the features of children's attention and
memory indicators were determined depending on the type of temperament, and an
integral assessment of the memory and attention of children with different types of
temperament was carried out.
The results of research can be used pedagogically in preschool institutions.
Individual approaches to pedagogical support of children with different temperaments
can also be developed to achieve optimal results in learning and social interaction.