UA : Робота викладена на 70 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 50 джерел. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити методи роботи з дітьми з затримкою психічного розвитку. Об’єкт дослідження – процес навчання дітей з затримкою психічного розвитку. Предмет дослідження – методи організації навчальної діяльності дітей з ЗПР. У кваліфікаційній роботі вивчено психолого-педагогічну літературу з проблеми організації навчальної діяльності молодших школярів з ЗПР; розглянуто особливості організації та навчання дітей з затримкою психічного розвитку; проведено дослідно-експериментальне дослідження щодо організації успішного навчання молодших школярів з ЗПР.
EN : The work is presented on 70 pages of printed text. The list of references includes 50 sources. The purpose of the research is to theoretically justify and experimentally verify the methods of working with children with mental retardation. The object of the study is the process of teaching children with mental retardation. The subject of the study is the methods of organizing the educational activities of children with SEN. In the qualification work, the psychological and pedagogical literature on the problem of organizing the educational activities of junior high school students with special needs was studied; the peculiarities of the organization and education of children with mental retardation are considered; a research and experimental study was conducted on the organization of successful training of junior high school students with special needs.