Інституційний репозитарій ЗНУ

Елементи кінопоетики в есеї І. Славінської «Побачимось у Бахчисараї»

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Горбач, Наталія Вікторівна
dc.contributor.author Міщенко, Софія Юріївна
dc.date.accessioned 2024-01-07T07:26:39Z
dc.date.available 2024-01-07T07:26:39Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/18014
dc.description Горбач Н., Міщенко С. Елементи кінопоетики в есеї І. Славінської «Побачимось у Бахчисараї». Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. 2023. Вип. 60. Т. 2. Дрогобич : Гельветика. С. 111-115. uk
dc.description.abstract UA : Статтю присвячено аналізу есею І. Славінської «Побачимось у Бахчисараї» крізь призму поетики кінонаративу. Актуальність дослідження зумовлена потребою застосування міжмистецьких стратегій прочитання до творів сучасної української літератури, де вони свідчить про зміну способів мислення й комунікації в добу інформаційного суспільства. Метою дослідження в статті є з’ясуваня ролі кадру та монтажу як елементів кінопоетики у вищезгаданому творі. У статті наголошено, що в межах монтажу й кадру можуть позиціонуватися більшість із складників кінопоектики. Зроблена спроба дати власне визначення кадру як елементу літературного твору, що становить собою зоровий образ, який фіксує окреслений кутом огляду людського ока момент художньої дії, характеризується відносною смисловою завершеністю та фіксованістю, нерозгорнутістю в часі. У статті розглянуто моделювання образів кримських міст за допомогою кадрування та монтажної техніки. Зазначено, що завдяки монтажному принципу побудови авторка компонує власні спогади, які належать до різних проміжків часу. Зокрема, у творі постає Бахчисарай домайданного періоду і, опосередковано, березня 2022 року. Поєднання трьох часових площин – недавнього минулого, теперішнього та майбутнього, з яким пов’язана мрія письменниці про повернення в колишню ханську столицю, – надають об’ємності й багатовимірності образу Криму. Монтажний принцип побудови на рівні поєднання кадрів допомагає І. Славніській ущільнювати матеріал і концентрувати дію в часі. На рівні ж компонування монтажних абзаців, яке відбувається як за принципом подібності, так і за принципом контрастності, – створює ефект багатоплановості предмету письменницької обсервації, демонструє можливості розділення і поєднання відносно самостійних смислових фрагментів, набуття нових смислових відтінків внаслідок «випадкового» сусідства епізодів тощо. uk
dc.language.iso uk uk
dc.publisher Гельветика uk
dc.subject кінопоетика uk
dc.subject кадр uk
dc.subject монтаж uk
dc.subject інтермедіальність uk
dc.subject подія uk
dc.subject кінонаратив uk
dc.subject поетика uk
dc.title Елементи кінопоетики в есеї І. Славінської «Побачимось у Бахчисараї» uk
dc.type Стаття uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу