UA : Робота викладена на 53 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 86 джерел. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати педагогічні умови розвитку творчих здібностей учнів початкової школи засобами гри.
Об’єкт дослідження: розвиток творчих здібностей молодших школярів засобами гри. Предмет дослідження: педагогічні умови розвитку творчих здібностей учнів початкової школи засобами гри у процесі освітньої діяльності. Методи дослідження: аналіз та узагальнення наукових джерел; спостереження, опитування, бесіда. У кваліфікаційній роботі з’ясовано сутність поняття творчих здібностей у наукових джерелах; охарактеризовано особливості розвитку творчих здібностей в молодшому шкільному віці; охарактеризовано розвиток творчих здібностей учнів початкової школи засобами гри; визначено методи розвитку творчих здібностей учнів засобами гри.
EN : The work is presented on 53 pages of printed text. The list of references includes 86 sources. The purpose of the study: to theoretically substantiate the pedagogical conditions for the development of creative abilities of primary school students by means of games.
Object of research: development of creative abilities of younger schoolchildren by means of games. The subject of the study: pedagogical conditions for the development of creative abilities of primary school students by means of games in the process of educational activity. Research methods: analysis and generalization of scientific sources; observation, survey, conversation. The qualification work clarified the essence of the concept of creative abilities in scientific sources; the peculiarities of the development of creative abilities in primary school age are characterized; the development of creative abilities of primary school students through the means of play is characterized; the methods of development of students' creative abilities by means of games are defined.