UA : Робота викладена на 63 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 66 джерел. Мета дослідження: теоретичний аналіз психолого-педагогічних поглядів та дослідження організаційно-педагогічних засад діяльності учителів у роботі з обдарованими дітьми в Новій українській школі. Об’єкт дослідження: процес формування та розвитку обдарованості у здобувачів початкової освіти в умовах Нової української школи.
Предмет дослідження: організаційно-педагогічні засади роботи фахівців з обдарованими дітьми в інноваційному освітньому середовищі. У кваліфікаційній роботі визначено сутність та зміст поняття «обдарованість» в філософському, психологічному та педагогічному аспектах; висвітлено психолого-педагогічні основи роботи вітчизняних та зарубіжних педагогів з обдарованими дітьми в початковій школі; розроблено методичні рекомендації щодо вдосконалення підготовки вчителів до роботи з обдарованими учнями в умовах Нової української школи.
EN : The work is presented on 63 pages of printed text. The list of references includes 66 sources. The purpose of the study: theoretical analysis of psychological and pedagogical views and the study of the organizational and pedagogical principles of teachers' activities in working with gifted children in the New Ukrainian School. The object of the study: the process of formation and development of giftedness among students of primary education in the conditions of the New Ukrainian School.
The subject of the study: organizational and pedagogical principles of work of specialists with gifted children in an innovative educational environment. The qualification work defines the essence and content of the concept of "giftedness" in philosophical, psychological and pedagogical aspects; the psychological and pedagogical foundations of the work of domestic and foreign teachers with gifted children in primary school are highlighted; methodical recommendations were developed for improving the training of teachers to work with gifted students in the conditions of the New Ukrainian School.