UA : Робота викладена на 66 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 30 джерел. Мета дослідження: розкрити теоретичні та практичні особливості ранкових зустрічей як засобу формування соціальної компетентності здобувачів початкової освіти, винайти шляхи її вдосконалення задля підвищення ефективності соціалізації учнів.
Об’єкт дослідження: ранкові зустрічі з учнями початкової школи.
Предмет дослідження: особливості ранкової зустрічі як засобу формування соціальної компетентності здобувачів початкової освіти. У кваліфікаційній роботі розкрито поняття соціальної компетентності молодших школярів; визначено сутність та функції ранкових зустрічей в початковій школі; виявлено особливості організації ранкових зустрічей як засобу формування соціальної компетентності здобувачів початкової освіти; здійснено опис процедури дослідження; проаналізувано результати дослідження сформованості соціальної компетентності здобувачів початкової освіти; розроблено шляхи підвищення ефективності організації ранкових зустрічей як засобу формування соціальної компетентності здобувачів початкової освіти; оцінено педагогічну ефективність запропонованих заходів.
EN : The work is presented on 66 pages of printed text. The list of references includes 30 sources. The purpose of the study: to reveal the theoretical and practical features of morning meetings as a means of forming the social competence of students of primary education, to find ways to improve it in order to increase the effectiveness of socialization of students.
Object of research: morning meetings with primary school students.
The subject of the study: peculiarities of the morning meeting as a means of forming the social competence of students of primary education. The qualification work revealed the concept of social competence of younger schoolchildren; the essence and functions of morning meetings in primary school are determined; the peculiarities of the organization of morning meetings as a means of forming the social competence of students of primary education were revealed; a description of the research procedure was carried out; the results of the study of the formation of social competence of primary education students were analyzed; ways of increasing the efficiency of organizing morning meetings as a means of forming the social competence of students of primary education have been developed; the pedagogical effectiveness of the proposed measures was evaluated.