UA : Тема магістерської роботи: Мова ворожнечі в заголовках як порушення
професійних етичних стандартів в українському та європейському медіапросторі.
Обсяг основного тексту:60 сторінок.
Кількість використаних джерел: 82.
Мета дослідження: виявити та дослідити рівень мови ворожнечі в заголовках
українського та європейського медіапростору.
Мета роботи передбачає виконання певних завдань:
1) узагальнити теоретичні надбання науковців у питанні мови ворожнечі в
контексті журналістики;
2) дослідити праці науковців щодо характерних особливостей, ролі та
значення заголовків у медіатекстах;
3) проаналізувати практику використання мови ворожнечі в заголовках
українських та польских медіа;
4) виявити мовні засоби та стратегії, які використовуються для створення
ворожнечі в медіапросторі.
Об'єктом дослідження є українські інтерент-видання «24 канал» і
«Inform.zp» та польске «Gazeta Wyborcza» з 01.10.2023 по 01.11.2023.
Предметом дослідження є аналіз явища використання мови ворожнечі в
заголовках новинних матеріалів українських та європейських медіаресурсів.
Отримані результати: здійснено контент-аналіз одного всеукраїнського,
одного регіонального та одного польского медіа щодо наявності мови ворожнечі в
заголовах матеріалів. Досліджено мовні засоби та стратегії, які використовуються
для створення «hatespeech» у медіапросторі.
EN : Master's thesis topic: Hate Speech in Headlines as a Violation of Professional
Ethical Standards in the Ukrainian and European Media Space.
The purpose of the study is to investigate how the use of hate speech in the headlines
of Ukrainian and European media can lead to negative changes in the public atmosphere,
international relations and political dialogue.
The purpose of the work involves the performance of certain tasks:
1) study and analyze the practice of using hate speech in the headlines of Ukrainian
and Polish media;
2) identify linguistic means and strategies used to create enmity in the media space;
3) to understand the changes that hate speech can bring in the public atmosphere,
political process and in international relations.
The object of the study is the Ukrainian internet publications «24 Kanal» and
«Inform.zp» and the Polish «Gazeta Wyborcza» from 01.10.2023 to 01.11.2023.
The subject of the study is the analysis of the phenomenon of the use of hate speech
in the headlines of news materials of Ukrainian and European media resources. The
research aims to study and understand the specific linguistic, stylistic and communicative
devices used to create headlines.
Obtained results: a content analysis of two Ukrainian and two Polish media was
carried out regarding the presence of hate speech in the titles of the materials. Language
means and strategies used to create «hate speech» in the media space, as well as changes
that occur in the public atmosphere, political process, and international relations, are
studied.