UA : Робота викладена на 67 сторінках друкованого тексту, містить 4 таблиці та 19 рисунків. Список літератури включає 18 джерел.
Об’єкт дослідження – навчальний процес з природничих наук у старшій школі
Предмет дослідження – використання можливостей платформи YouTube на уроках природничих наук.
Мета дослідження: дослідити теоретичні засади й методичні аспекти використання платформи YouTube на уроках природничих наук в середній школі та довести їх ефективність.
Методи дослідження: теоретичні (аналіз і синтез наукової інформації, класифікація, систематизація науково-методичної літератури); емпіричні (спостереження, анкетування, педагогічний експеримент, статистична обробка результатів.
У роботі проведено аналіз науково-педагогічної літератури щодо застосування мультимедійних технологій на уроках з природничих наук; розглянуто можливості та напрями використання платформи YouTube в освітньому процесі; запропоновано шляхи її використання під час навчання курсу «Природничі науки; доведено позитивний вплив її використання на успішність учнів та їх мотивацію до навчання
Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено ефективність застосування YouTube-платформи в процесі викладання інтегрованого курсу «Природничі науки».
Практичне значення одержаних результатів дослідження полягає в розробленні та впровадженні методичних підходів щодо застосування YouTube у процес навчання природничих наук в середній школі.
EN : The paper is laid out on 67 pages of printed text, including 4 tables and 19 figures. The list of references includes contains 18 sources.
The object of the research is the educational process in natural sciences in secondary school.
The subject of the research is the use of the YouTube platform in natural science lessons.
The purpose of the study: to explore the theoretical foundations and methodological aspects of using the YouTube platform in natural science lessons in secondary school and prove their effectiveness.
Research methods: theoretical (analysis and synthesis of scientific information, classification, systematization of scientific and methodological literature); empirical (observation, surveys, pedagogical experiment, statistical processing of results).
The paper analyzes scientific and pedagogical literature on the application of multimedia technologies in natural science lessons, examines the possibilities and directions of using the YouTube platform in the educational process, proposes ways of its application in teaching the "Natural Sciences" course, and demonstrates its positive impact on learners' performance and motivation to learn.
The scientific novelty of the obtained results lies in theoretically substantiating and experimentally verifying the effectiveness of applying the YouTube platform in the teaching process of the integrated "Natural Sciences" course.
The practical significance of the research results lies in the development and implementation of methodological approaches to the use of YouTube in the teaching process of natural sciences in secondary school.