ZNU Institutional Repository

Соціальна-педагогічна корекція тривожності молодших школярів засобами ігротерапії

Show simple item record

dc.contributor.author Гончарова, Марія Миколаївна
dc.date.accessioned 2020-03-23T19:51:57Z
dc.date.available 2020-03-23T19:51:57Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1836
dc.description Гончарова М. М. Соціально-педагогічна корекція тривожності молодших школярів засобами ігротерапії: кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник Ю. Є. Зубцова. Запоріжжя : ЗНУ, 2020, 85 с. uk
dc.description.abstract UA : Кваліфікаційна робота: 85 с., 10 таблиць, 54 джерел, 2 додатки. Об’єкт дослідження: процес соціально – педагогічної корекції тривожності молодших школярів. Предмет дослідження: ігротерапія як засіб корекції тривожності у дітей молодшого шкільного віку. Мета дослідження обґрунтувати та перевірити ефективність програми використання ігротерапії як засобу подолання тривожності у дітей молодшого шкільного віку. Теоретичне значення роботи полягає в обґрунтуванні соціально-педагогічних умов профілактики та подолання тривожності дітей молодшого шкільного віку. Практичне значення роботи полягає у розробці тренінгових занять засобами ігротерапії. Галузь використання: заклади загальної середньої школи. uk
dc.description.abstract EN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, list of literature (54 items, 3 of foreign origin), and 2 addenda. The qualifying work volume is 117 pages long, 85 of them – main text. There are 10 tables. The qualifying work reveals the problem of socio-pedagogical correction of anxiety of younger students by means of game therapy. The social significance of the problem is to expand further theoretical and experimental studies of factors of personal anxiety of young children and determine and generalize the psychological and pedagogical conditions of overcoming anxiety of primary school students. The research object: personal anxiety of primary school students. The research subject: socio-pedagogical conditions of overcoming personal anxiety in primary school students. The research purpose: to determine the main factors of the emergence, development and consolidation of anxiety of primary school students in the process of educational interaction and, on this basis, to substantiate and test the effectiveness of socio-pedagogical conditions of the use of play therapy as a means of overcoming personal anxiety in primary school students. The research tasks are: - to make the theoretical analysis of the problem and reveal the meaning of the concept of "personal anxiety". - to identify experimentally and analyze the main factors, criteria, levels of formation of personal anxiety of primary school students and indicators of their appearance. - to identify and scientifically substantiate the socio-pedagogical conditions of overcoming personal anxiety in primary school students. - to develop and verify a program for overcoming the personal anxiety of primary school students. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject тривожність uk
dc.subject особистісна тривожність uk
dc.subject учні молодшого шкільного віку uk
dc.subject соціально-педагогічні умови uk
dc.subject ігротерапія uk
dc.subject соціально-педагоічна профілактика uk
dc.subject anxiety uk
dc.subject personal anxiety uk
dc.subject primary school students uk
dc.subject socio-pedagogical conditions uk
dc.subject game therapy uk
dc.subject socio-pedagogical prevention uk
dc.title Соціальна-педагогічна корекція тривожності молодших школярів засобами ігротерапії uk
dc.type Магістерська робота uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics