Інституційний репозитарій ЗНУ

Творення суспільної реальності засобами медіа

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Великоіван, Анастасія Павлівна
dc.date.accessioned 2020-03-23T19:59:09Z
dc.date.available 2020-03-23T19:59:09Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1837
dc.description Великоіван А. П. Творення суспільної реальності засобами медіа : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 061 "Журналістика" / наук. керівник Н. І. Тяпкіна. Запоріжжя : ЗНУ, 2019. 85 с. uk
dc.description.abstract UA : Кваліфікаційна робота магістра «Творення суспільної реальності засобами медіа» – основний текст – 78 сторінок. Для виконання дипломної роботи опрацьовано 72 джерела. Об’єктом наукового дослідження є сайти «Обозреватель», «Без Табу», розважально-інформаційний портал «Радіо Люкс ФМ» та рубрика на особистому YouTube-каналі під назвою «Настя Здрасте Шоу» (станом на 2019 рік). Предметом дослідження є чинники та засоби творення позитивної та негативної реальності в медіа на прикладі сайтів «Радіо Люкс ФМ», «Обозреватель», «Без Табу» та власного проекту під назвою «Настя Здрасте Шоу». Мета дослідження: є здійснити аналіз чинників творення суспільної медіареальності як сучасного соціокультурного простору (на прикладі сайтів «Радіо Люкс ФМ», «Обозреватель», «Без Табу» та власного проекту під назвою «Настя Здрасте Шоу»). Методи дослідження: теоретичний аналіз – для окреслення особливостей та характеристики медіареальності, практичний аналіз для визначення засобів творення певної реальності на сайтах «Радіо Люкс ФМ», «Обозреватель», «Без Табу» та власного проекту під назвою «Настя Здрасте Шоу»; порівняння – для визначення тенденції розвитку формування позитивної чи негативної реальності у сучасних ЗМІ, контент-аналіз – для визначення емоційносмислової спрямованості текстів та формування засобами масової комунікації певної картини світу у сприймача, метод опису – опис основних понять, які створюють повноцінну картину медіадійсності, розкриття їх основної сутності й узагальнення фактичних матеріалів на підставі описового аналізу. Для реалізації поставленої мети необхідно виконати такі завдання: 1. Окреслити поняття «медіареальності», «суспільної реальності» та «соціум». 7 2. Схарактеризувати медіареальність як складник сучасного соціокультурного простору. 3. Розглянути чинники творення позитивної реальності на сайті «Радіо Люкс ФМ» та на прикладі рубрики «Настя Здрасте Шоу» на особистому YouTube-каналі. 4. Виявити чинники творення негативної реальності засобами медіа на прикладі сайтів «Обозреватель» та «Без Табу». 5. Описати причини популярності творення негативної реальності в сучасних українських ЗМІ. Методологічну і теоретичну основу дослідження складають праці, присвячені розгляду соціокультурного простору у сучасних ЗМІ, формуванню медіаресурсами власної віртуальної реальності та використанню популярних медіаманіпуляцій вітчизняних та зарубіжних дослідників Ж. Бодріяра, П. Верільо, Ж. Дельоза, Ж. Дерріди, М. Маклюена, Н. Лумана, М. Фуко, В. Конєва, О. Кузнєцової, С. Лішаєва, Є. Нім, О. Петровської, В. Савчука. Наукова новизна полягає в тому, що на основі теоретичних та практичних досліджень вперше було зроблено спробу визначення засобів та чинників, які сприяють формуванню позитивної та негативної реальності в засобах масової інформації. Сфера застосування: результати дослідження можуть бути використані у професійній діяльності журналістів та редакторів, студентами вищих навчальних закладів як додатковий матеріал під час вивчення окремих розділів курсу «Основи видавничої справи та редагування», «Електронні видання», «Літературне редагування», «Теорії та методика журналістської творчості» тощо, а також при подальшій науковій роботі. uk
dc.description.abstract EN : Velkyoivan A. P. The Creation of Social Reality by Media. Zaporizhia, 2019. 78 pages. The outlook of the modern man is mostly dependent on certain ideas, knowledge, information, which are traditionally formed by the media. Nowadays, they are not just a means of communication, they are a powerful tool for modeling social sentiment and social reality. After all, in the 21st century, information sources create their own canvas of the world’s picture – social media reality. Under the influence of such information processes, the mass audience is gradually moving away from the primordial essence of phenomena and objects, from the primary and important information, and increasingly becomes hostage to the thought that comes from the media and sources of information. The theoretical and practical methods of research are used in the work. Namely theoretical analysis, comparison, content analysis, and description method. We achieved the following results: we outlined the concepts of «media reality», «social reality» and «society»; characterized media reality as a component of the modern socio-cultural space; considered the factors of creating positive reality on the site of «Radio Lux FM» and on the example of the heading «Nastya Zdraste Show» on a personal YouTube channel; identified the factors of creating negative reality by the media on the example of the sites «Obozrevatel» and «Bez Tabu»; described the reasons for the popularity of the creation of negative reality in contemporary Ukrainian media. The media can serve a variety of political purposes: to inform people, to develop in them self-esteem, the pursuit of freedom and social justice, and to misinform and intimidate, incite mass hatred, sow mistrust and fear. The mass media can positively influence the mass consciousness only if they are guided by the aim of bringing it closer to the ideal that corresponds to the given society, broadcasting the values of humanism, tolerance, civil consent. In our view, the media's activities in shaping and translating values need correction in order to avoid in the future any contradictions between new values produced by journalists and traditional values of a historical, mental nature. It is not about censorship, but about increasing the responsibility of communicators to a society that is able to correlate the purpose of media existence in equal proportions to positive and negative reality and to create an objective worldview for the reader. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject медіареальність uk
dc.subject електронні видання uk
dc.subject редакційна політика uk
dc.subject контент uk
dc.subject соціум uk
dc.subject медіаманіпуляція uk
dc.subject media reality uk
dc.subject editorial policy uk
dc.subject electronic editions uk
dc.subject content uk
dc.subject media manipulation uk
dc.subject socium uk
dc.title Творення суспільної реальності засобами медіа uk
dc.type Магістерська робота uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу